رویترز: بازگشت به برجام سریع رخ نمی‌دهد

رویترز در تحلیلی بر طولانی بودن روند بازگشت آمریکا به برجام تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، ترامپ بعد از این که به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد از توافق هسته‌ای خارج شد و فشار بر ایران را افزایش داد.

جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته برگزیده شد.

وی وعده داده بود که به این توافق باز خواهد گشت. اما دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران می‌گویند که احتمالا به دلیل دشمنی این دو کشور و اختلاف‌ها و بی‌اعتمادی طولانی هر دوطرف به هم این اتفاق خیلی سریع رخ نمی‌دهد.

رابرت اِینهورن، کارشناس مسائل سیاسی گفت: بازگشت به تعهدات مندرج در تواففق ممکن است حدود شش ماه طول بکشد و ممکن است که اصلا آن‌ها به توافق نرسند. 

ایران خواستار جبران «ضررهایی» شده است که در اثر تحریم‌های آمریکا به آن وارد شده است و به صورت ضمنی تاکید کرده که واشنگتن باید ضررهای عدم خرید و فروش نفت را بپردازد و این چیزی است که برای هر رئیس‌جمهور آمریکا اگر غیرقابل پذیرش نباشد، کمی سخت است.

جفری لوییس، کارشناس موسسه مطالعات بین‌الملل میدل بری گفت: توافق هسته‌ای باید احیا و زنده شود. اگر می‌خواهید این اتفاق رخ دهد، می‌توانید راه‌حلی برایش پیدا کنید. گاهی در واشنگتن، مشکلات قابل حل هستند، وقتی افراد تمایلی به رسیدن به جواب و راه حل ندارند، غیرقابل حل باقی می‌مانند. 

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 5694
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha