«مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران شد/مشارکت مردم در انتخابات به ۴۹.۸ درصد رسید/جشن پیروزی؛حامیان پزشکیان به خیابان ها آمدند

نتیجه نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد و طی مشارکت ۴۹/۸ درصدی مردم در این دوره انتخابات، مسعود پزشکیان بعنوان نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار شد و براساس نتیجه نهایی شمارش آرا مسعود پزشکیان بعنوان نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

با اعلام پایان شمارش تعرفه‌ها در تمامی شعب اخذ رأی در داخل و خارج کشور، مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا، به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: مجموع آرای ماخوذه (مجموع برگهای رأی صحیح و باطله مأخوذه) داخل و خارج ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی است که آرای کاندیداها به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان حائز ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای

سعید جلیلی حائز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: بر این اساس آقای مسعود پزشکیان به عنوان منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود.

وی افزود: در رابطه با میزان مشارکت باید به اطلاع رسانده شود که مبتنی بر تعداد تعرفه مصرف‌شده توسط رأی دهندگان که برابر با ۳۰ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۹۳۱ رأی است، درصد مشارکت ۴۹.۸ است.

هواداران مسعود پزشکیان در تهران، تبریز،کوهدشت و دیگر شهرهای کشور به خیابان ها آمدند.

جشن حامیان پزشکیان در تبریز و کوهذشت

پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری هواداران مسعود پزشکیان در تبریز، کوهدشت و دیگر شهرهای کشور به خیابان ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۹
کد خبر: 57225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha