مردم آمریکا ترامپ را جدای از دستگاه سیاسی حاکم می دانند/ انتخابات آمریکا پیچیده و جامعه دوقطبی شده/مردم نسبت به ساختار سیاسی این کشور دچار نفرت شده اند

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی ومسائل بین الملل گفت: در صورتی که هدف گیری به نقاط غیر حساسی مثل دست یا پای ترامپ بود این احتمال داده می شد که حامیان وی برای بالا بردن آرای ترامپ چنین اقدام خطرناکی را برنامه ریزی کرده باشند اما چون از کنار شقیقه وی عبور کرد و نقطه خطرناکی در نظر گرفته شد ابهامات بسیار بالاست.

گروه اقتصاد بین الملل پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل آمریکا در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص سوء قصد به ترامپ به عنوان نامزد انتخابات آتی آمریکا و آنچه در این موضوع به نفع ترامپ تمام شد، گفت: سوء قصد نافرجامی که به ترامپ شد کاملا به نفع ترامپ بود چرا که این ترور نافرجام می تواند میزان محبوبیت وی را افزایش دهد و اینک چهره ترامپ را در هاله ای از مظلومیت قرار داده چرا که مردم آمریکا و جهان به عینه دیدند که تیر از نزدیک شقیقه وی رد شد.

وی در این باره گفت: گمانه زنی ها و شواهد امر از آن حکایت دارد که احتمال مرگ ترامپ بسیار بالا بود. در هر حال وی اینک در قید حیات است و این حادثه به نفع ترامپ تمام شد چرا که منجر به افزایش طرفداران وی شده است.

علی بیگدلی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: بخش زیادی از مردم آمریکا بعد از ترور نافرجام ترامپ اینگونه گمان می کنند که ترامپ جدای از دستگاه سیاسی وغیر خودی است لذا ممکن بود در در راه وطن کشته شود بنابراین این حادثه روی افزایش آرای وی اثرگذاراست.

کارشناس مسائل آمریکا یادآور شد: در صورتی که هدف گیری به نقاط غیر حساسی مثل دست یا پای ترامپ بود این احتمال داده می شد که حامیان وی برای بالا بردن آرای ترامپ چنین اقدام خطرناکی را برنامه ریزی کرده باشند اما چون از کنار شقیقه وی عبور کرد و نقطه خطرناکی در نظر گرفته شد ابهامات بسیار بالاست.

علی بیگدلی در ادامه خاطر نشان کرد: ابهام مهم این است که ترامپ در راه بیمارستان به این موضوع اشاره کرده بود که شاهد بالا رفتن جوانی از ساختمان با اسلحه بوده اما علی رغم اینکه این موضوع را با مراقبین در میان گذاشته آنها به سخن وی اعتنا نکرده اند.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: ترور روسای جمهور درتاریخ آمریکا چندین بار تکرار شده است یعنی مساله ای نوظهور نیست، اما درمورد ترور ترامپ مساله متفاوت شده و اهمیت بیشتری یافته است.

وی افزود: درحال حاضر مشخص نشده که ترور ترامپ عامدانه و از سوی طرفداران بایدن بوده یا خیر؟ اما اقدام تروریستی صورت گرفته روی میزان مشارکت اردوگاه جمهوری خواهان اثر مثبتی به جا می گذارد.

وی در ادامه بحث تصریح نمود: آقای بایدن به لحاظ برخورداری از فاکتورهای سلامتی و شناختی وضعیت خوبی نسبت به ترامپ ندارد، ضمن اینکه ترامپ خواستار ارزیابی وضعیت شناختی وی نسبت به بایدن شده است اما درمدت زمانی که در پیش رو داریم همه چیز به نفع ترامپ تمام می شود چرا که خیلی از مقامات ارشد حزب دموکرات پیشنهاد برکناری بایدن را داده اند حتی خانم نانسی پولوسی هم بر این نکته تاکید کرده که جایگزین شدن نامزد جوانی به جای بایدن به مصلحت کشور است.

علی بیگدلی گفت: از نظر قانون اساسی هیچ کسی قادر به فشار به بایدن برای عدم شرکت در انتخابات نیست فقط کنوانسیون حزب می تواند وی را برکنار کند اما به نظر نمی رسد این کار را صورت دهند چرا که بایدن درکنوانسیون طرفداران زیادی زیاد دارد.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: طبق قانون اساسی آمریکا نامزدی که می خواهد رئیس جمهور آمریکا شود باید ۱۷۵ کارت الکترال یعنی ۱۷۵ نماینده مجلس در سطح آمریکا به او رای دهند، بنابراین کار سختی در پیش رو دارد.

وی در این باره یادآور شد: ممکن است فرد دیگری که جایگزین بایدن شود در کسب کارتهای الکترال دچار چالش شود، بنابراین انتخابات آمریکا پیچیده شده و جامعه را دوقطبی کرده است.

علی بیگدلی یادآور شد: به نظر می رسد مردم آمریکا با وقایع اخیر نسبت به ساختار سیاسی این کشور دچار نفرت شده اند. شواهد نشان می دهد آمریکا دیگرمظهر قدرت نمایی دهه ۶۰ و ۷۰ نیست یعنی از زمان روی کار آمدن ریگان و نومحافظه کاران فضای امریکا از ابهت قبلی خالی شده و ساختارآمریکا دچار مشکلات عدیده ای شده است.

۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 57566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha