فرزام: از قایق‌های اجاره‌ای چینی در پاریس استفاده می‌کنیم

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ گفت: فدراسیون قایقرانی قول داده که پس از رقابت‌های المپیک تعدادی قایق ایتالیایی وارد کنیم تا در مسابقات بعدی از جمله بازی‌های آسیایی از قایق‌های درجه یک ایتالیایی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، افشین فرزام در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط ملی‌پوشان قایقرانی روئینگ در فاصله ۲ روز مانده تا آغاز بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ اظهار داشت: هفته گذشته در دریاچه آزادی مشغول تمرین بودیم و بامداد جمعه پس از برگزاری آخرین جلسه تمرینی، تهران را به مقصد پاریس ترک کردیم. در حال حاضر در محل اسکان در پاریس حضور داریم و در این یک هفته تا آغاز مسابقات فرصت داریم تا ملی‌پوشان را به اوج آمادگی برسانیم. پس از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک نهایتاً دو ماه فرصت آماده‌سازی داشتیم که خوشبختانه با حمایت‌های فدراسیون قایقرانی و کمیته ملی المپیک توانستیم در اردوی برون مرزی کازان روسیه شرکت کنیم که از نظر شرایط تمرینی شرایط بسیار بهتری از ایران دارد.

وی در خصوص وضعیت نمایندگان ایران گفت: در خصوص قایق دو نفره شرایط بسیار متفاوت است، زیرا تعداد بسیار محدودی از کشورها مجوز سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند و روئینگ ایران هم برای اولین بار در قایق دو نفره در تاریخ المپیک شرکت می‌کند. در رقابت‌های قایق دو نفره نگرش فدراسیون جهانی در رابطه با کسب سهمیه‌ها بسیار کیفی بود و همین شرایط رقابت را بسیار سخت می‌کند. رقابت در قایق دونفره در بالاترین سطح قرار دارد و باید اشاره کنم که تیم دو نفره قایقرانی ایران تاکنون در خارج از آسیا در هیچ مسابقه جهانی و برون مرزی شرکت نکرده، اما با این وجود امیدواریم با تمریناتی که داشتیم شاهد عملکرد خوبی باشیم.

سرمربی تیم ملی روئینگ افزود: درباره قایق تک نفره هم باید اشاره کنم که قایقران ما بسیار جوان است و تازه در ابتدای راه قرار دارد و تنها تجربه حضور او در این بخش پیش از حضور در المپیک، شرکت در رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا و کسب سهمیه المپیک بوده است. مدال قایق تک نفره در هر ماده برای کشورها اهمیت بسیار بالایی دارد، اما ما به فاطمه مجلل امید بسیار زیادی برای درخشش داریم.

فرزام درباره وضعیت قایق‌های مورد استفاده ملی‌پوشان در بازی‌های المپیک پاریس که پیشتر به موضوع حاشیه سازی در ادوار قبلی تبدیل شده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ملی‌پوشان در ایران با قایق‌های برند 《وینتک》 چینی تمرین می‌کردند و در مسابقات کسب سهمیه المپیک هم با همین قایق‌ها البته نوع به روزتر پارو زده بودند به ناچار ترجیح دادیم در بازی‌های المپیک پاریس هم قایق‌های همین برند وینتک چینی البته از نوع به روزترشان را اجاره کنیم.

وی تاکید کرد: فدراسیون قایقرانی قول داده که پس از رقابت‌های المپیک تعدادی قایق ایتالیایی وارد کنیم تا در مسابقات بعدی از جمله بازی‌های آسیایی از قایق‌های درجه یک ایتالیایی استفاده کنیم چرا که استفاده از این قایق‌های ایتالیایی می‌تواند در بهبود چند ثانیه‌ای رکورد ملی پوشان تاثیر مثبتی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ در پایان در خصوص پیش‌بینیش از نتایج، گفت: امیدوارم در درججه اول قایقران‌های کشورمان کمتر تحت تاثیر جو المپیک قرار بگیرند. در رقابت‌های قایقرانی پیش بینی کار بسیار بسیار سختی است چرا که شرایط جوی تاثیر زیادی روی عملکرد هر کدام از قایقرانان دارد. به نظرم بهتر است یک دور از مسابقات برگزار شود تا پس از آن به آنالیز رقبا بپردازیم. با توجه به ارزیابی‌هایی که انجام دادم به نظر می‌رسد در روز برگزاری مسابقات ملی‌پوشان رویینگ هوای دریاچه بسیار گرم باشد و از طرفی احتمالا دریاچه محل برگزاری مواج خواهد بود که باید ببینیم در آن روز این شرایط به ضررمان خواهد شد یا به نفعمان.

۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 57877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha