نتانیاهو از تز «بحران علیه بحران» استفاده می کند/تنها هدف نتانیاهو گسترش جنگ به منطقه است/رئیس جمهور جدید آمریکا بساط نتانیاهو را با روی کار آوردن مهره دیگری جمع خواهد کرد

کارشناس وتحلیلگرسیاسی گفت: بی تردید بعد از انتخابات آمریکا چه ترامپ روی کار بیاید یا خانم کاملا هریس، رئیس جمهور جدید آمریکا بساط نتانیاهو را با روی کار آوردن مهره دیگری به عنوان نخست وزیر اسرائیل جمع می کنند. نتانیاهو به خوبی می داند پایان جنگ غزه، آغاز کنار گذاشتن و محاکمه وی در دادگاه های بین المللی است به این خاطر در حال جا به جایی مهره های شطرنج برای آزمودن شانس خود است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاسی و امور بین الملل و از فرماندهان سابق سپاه در گفت و گو با رادار اقتصاد با اشاره به خطای راهبردی اسرائیل در اقدامات خطرناکی که اخیرا با ترور فرماندهان حزب اله به راه انداخته است، گفت: خطاهای راهبردی واقدامات جنایتکارانه نتانیاهو بیانگر شکست بزرگ و عمیقی است که وی را تحت فشارهای مختلفی قرار داده است. اینک نتانیاهوی شکست خورده در جنگ غزه که به اهداف مورد نظرش که طی ماه های گذشته بارها بر آن تاکید داشت نرسیده، از تز «بحران علیه بحران» استفاده می کند.
وی در این باره بیان داشت: نتانیاهو برای حل مشکلات داخلی اسرائیل بر آن است تا با توسل به هر حربه و حیله ای، زمین بازی را به نفع خود تغییر دهد اما هر بار در بحران عمیق تری فرو می رود که خروج را برای وی و رژیم صهیونیستی سخت تر می کند.
کارشناس وتحلیلگر امور بین الملل با اشاره به اینکه تنها هدف نتانیاهو گسترش جنگ به منطقه است، گفت: نتانیاهو با تغییر دادن زمین بازی مایل به کشاندن جنگ به جبهه لبنان و ایران است. علی رغم این موضوع به انحاء مختلف تلاش می کند با جنگ افروزی پای آمریکا را به منطقه باز کند تا آمریکا در باتلاق منطقه گرفتار شود و صدای معترضان به خود برای طولانی شدن جنگ درغزه را چند صباحی قطع کند.
حسین کنعانی مقدم تحلیلگر سیاست خارجی دراین باره تصریح نمود: علی رغم تلاش های نتانیاهو برای باز کردن پای آمریکا درجنگی همه جانبه، به دلیل در پیش رو بودن انتخابات آمریکا و اینکه دولت بایدن و دولت آتی این کشور مجبور به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات گوناگونی است قطعا با طناب پوسیده نتانیاهو جنگ گسترده ای در منطقه را رقم نمی زنند و وارد چاهی نمی شوند که بیرون آمدن از آن بسیار سخت و غیر ممکن باشد.
کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: بی تردید بعد از انتخابات آمریکا چه ترامپ روی کار بیاید یا خانم کاملا هریس، رئیس جمهور جدید آمریکا بساط نتانیاهو را با روی کار آوردن مهره دیگری به عنوان نخست وزیر اسرائیل جمع می کنند. نتانیاهو به خوبی می داند پایان جنگ غزه، آغاز کنار گذاشتن و محاکمه وی در دادگاه های بین المللی است به این خاطر در حال جا به جایی مهره های شطرنج برای آزمودن شانس خود است.
این کارشناس سیاست خارجی در خصوص ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به وسیله اسرائیل گفت: بی تردید ترور آقای هنیه درتهران خطای محاسباتی بود. نتانیاهو بعد از حضور در کنگره آمریکا و به راه انداختن استند آپ کمدی با دروغ های شاخدار در کنگره آمریکا گمان کرد از سران آمریکا برای ترور سران محور مقاومت چراغ سبز گرفته است وبا ترور فرماندهان مقاومت قادر است مانع پیشبرد اهداف اسرائیل ستیزی محور مقاومت شود.
وی در ادامه بحث توضیح بیشتری داد و گفت: نتانیاهو گمان می کند با ترور و از سر راه برداشتن فرماندهان محور مقاومت برای خود وقت می خرد و حیات سیاسی خود را طولانی تر می کند ودر نزد افکار عمومی اسرائیل جایگاهی می یابد در حالی که جایگاهی ندارد و مردم اسرائیل نیز به شدت معترض عملکردها و نوع مدیریت و سیاست گذاری ها و فسادهای اقتصادی وی هستند.
حسین کنعانی مقدم گفت: نتانیاهو با خیال خام متوقف کردن مقاومت ترورها را از نو کلید زده است. ترور آقای فواد شکر و اسماعیل هنیه در تهران، علی رغم اینکه ریسک بسیار بالایی داشت اما عملیاتی شد.
وی دراین باره افزود: نتانیاهو به خوبی می دانست در صورتی که آقای اسماعیل هنیه را ترور کند بخصوص در تهران، با اقدام بسیار قاطع و برخورد بسیار سخت ایران مواجه می شود اما با این حال خطای محاسباتی را انجام داد.
وی در خصوص راهبردهای اندیشیده شده توسط رهبر معظم انقلاب نیز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی را می توان « امام مقاومت» خطاب کرد چرا که ایشان با یک فراخوان بسیار مهم، محور مقاومت را برای انجام عملیات انتقام جویانه علیه رژیم صهیونیستی فراخواندند.
وی در این باره افزود: راهبرد مقام معظم رهبری در این خصوص کار اسرائیل را تمام می کند چرا که با این فرمان، اسرائیل چند گام به فروپاشی نزدیک تر شد.
حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی یادآور شد: صهیونیست ها باید بدانند تعالیم اسلامی و فرهنگ عاشورایی در شهادت را به روی ما باز کرده و شهادت را هنر مردان خدا نامیده است. هر شهیدی که در راه آزادی وحق طلبی به دیدار حضرت حق می رود یک پرچم آزادی خواهانه بلند می کند اما با شهادت خود این پرچم به دست هزاران آزادی خواه و حق طلب دیگر می رسد به این خاطر است که اینک کل جبهه مقاومت از حشد الشعبی تا انصارالله و حزب اله برای پشیمان کردن اسرائیل و از دست رفتن قدرت بازدارندگی اسرائیل با هم متحد شده اند.
کنعانی مقدم تصریح نمود: در صورتی منطقه روی آرامش به خود می بیند که صهیونیست ها از عملکرد خود در برابر محور مقاومت پشیمان شوند لذا جبهه مقاومت گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است.

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 58231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha