اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله گسترده به جنوب لبنان است/حمله سایبری اسرائیل در لبنان و انفجار پیجرها جنایت تروریستی است/جهان نگران سواستفاده از وسایل ارتباط جمعی است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: قطعا مردم دنیا با دیدن صحنه هایی که در لبنان رقم خورد باید نگران امنیت وسلامت خود و خانواده هایشان شوند، چرا که مشابه چنین اقداماتی در سایر سیستم ها نیز قابل انجام است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت وگو با رادار اقتصاد در خصوص حمله سایبری شب گذشته اسرائیل در بخش های مختلف خاک لبنان و انفجار پیجرها و سیستم های رادیویی گفت: رژیم صهیونیستی در گذشته نیز مرتکب حملات تروریستی سایبری شده است که از نمونه های بارز و بسیار خطرناک آن می توان به بحث ویروس استاکس نت اشاره کرد که می رفت تا با تحت تاثیر قرار دادن نیروگاه هسته ای ایران زمینه ساز وقوع یک فاجعه جهانی شود.

وی در این باره یادآور شد: قطع به یقین آنچه اسرائیل در انفجار یکپارچه و هماهنگ پیجرها در لبنان انجام داد اقدامی از پیش طراحی شده و تروریستی است که توسط موساد طراحی با نفوذ در کارخانه تجهیزات ارتباطاتی طراحی شده است.

حسین کنعانی مقدم در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه پیشتر اثبات شده بود سیستم شبکه های موبایل لبنان تحت تاثیر جاسوسی اسرائیل است، لذا حزب اله سیستم دیگری راجایگزین کرد اما اخبار از این موضوع حکایت دارد که در پیجرها به خواست اسرائیل مواد انفجاری خاصی جا گذاری شده است.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: موادی که با ارسال سیگنال مشخصی از سوی رژیم صهیونیستی منفجر می شود؛ متاسفانه اکثر کسانی که از این سیستم استفاده می کردند آسیب دیدند.

حسین کنعانی مقدم در خصوص نقشه های شوم آتی اسرائیل هشدار داد و گفت: به نظر می رسد اسرائیل با منفجر کردن پیجرهای حزب الله و مردم لبنان در حال آماده شدن برای حمله گسترده به جنوب لبنان است. با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی حزب الله را مانع زیاده خواهی های خود می داند و حزب الله در برابر اسرائیل تمام قد ایستاده با انفجار پیجرها هدفی جز قطع ارتباطات بین اعضای حزب الله و مسوولینی که ازاین سیستم استفاده می کنند را داشته تا در گام بعدی حملات شدیدی علیه لبنان داشته باشد.

حسین کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: مردم لبنان و حزب الله باید بیش از همیشه مراقب تحرکات دد منشانه رژیم صهیونیستی باشند و برای رویارویی و جلوگیری از تحقق توطئه ها وحملات اسرائیل در لبنان از هماهنگی، انسجام و آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی در ادامه بحث با اشاره به اینکه دنیا نباید در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی کوتاه بیاید گفت: قطعا مردم دنیا با دیدن صحنه هایی که در لبنان رقم خورد باید نگران امنیت وسلامت خود و خانواده هایشان شوند، چرا که بعید به نظر نمی رسد مشابه چنین اقداماتی در سایر سیستم ها نیز قابل انجام باشد.

وی دراین باره یادآور شد: وقتی رژیم صهیونیستی اجازه پیدا می کند جنایتی دراین وسعت را علیه مردم بیگناه و سربازان نظامی کشور دیگری مرتکب شود و اتفاقا مجامع جهانی با مشاهده میزان مجروحان و کشته شدگان و خون هایی که بر زمین ریخته سکوت پیشه می کنند قطعا مردم سراسر جهان باید نگرانی چنین خرابکاری هایی در هر زمان و هر مکانی باشند.

کنعانی مقدم گفت: بعید به نظر نمی رسد آمریکا و اسرائیل برای تحقق توطئه های شوم خود حتی درون سیستم هایی مثل لوازم خانگی تا اسباب بازی و تجهیزات مورد استفاده مردم مثل تلفن های همراه مواد منفجره نصب کرده باشند؛ لذا افکار عمومی جهان باید نگران وجود چنین خطرهایی باشد.

کنعانی مقدم معتقد است: برای جلوگیری از تکرار چنین جنایت هایی علیه اسرائیل نیازمند اجماع جهانی هستیم، موضوعی که باید در سازمان ملل متحد مطرح شود وبه تبع آن مجازات سنگینی برای تروریست هایی که جهان را نگران رفتارهای تروریستی بر تلفن همراه یا سیستمهای پیجینگ کرده اند در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: به این خاطر سران رژیم صهیونیستی باید مجازات شوند چرا که هر آن احتمال دارد زیاده خواهان جهان وسایل ارتباطات جمعی را مورد سوء استفاده تروریستی قرار دهند؛ و مستبدان عالم در هر جای دنیا با رقم زدن مشابه آنچه در لبنان رخ داد زمینه ساز قتل و کشتار بسیاری از مردم شوند و به نوعی دیگری مرتکب جنایت جنگی شوند.

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: 59868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha