مدال نقره برخورداری در تکواندوی المپیک/ طلسم ۱۶ ساله طلا نشکست + فیلم

ملی‌پوش منفی ۸۰ کیلوگرم تکواندوی ایران به مدال نقره المپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، از ساعت ۲۳:۲۵ امشب (پنج‌شنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳)، مهران برخورداری تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی مردان ایران، در مبارزه فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل حریفی از تونس به روی شیاپ‌چانگ رفت که در پایان، با قبول شکست دو بر صفر مقابل حریف خود به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت.

ویدیو/ مدال نقره برخورداری در تکواندوی المپیک

ملی‌پوش وزن ۸۰- کیلوگرم ایران که با برتری مقابل حریفان به فینال این وزن رسیده بود، در این دیدار مقابل فیراس کاتوسی از تونس (رنک ۶ جهان) به روی شیاپ‌چانگ رفت که در پایان این مبارزه سخت، با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.

نتایج دو راند این مبارزه به شرح زیر رقم خورد:

راند یک: ۲ - ۴ به نفع کاتوسی

راند دو: ۱ - ۴ به نفع کاتوسی

از ساعت ۱۲:۲۰ امروز (جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳) در جریان رقابت‌های تکواندوی مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مهران برخورداری، ملی‌پوش سنگین وزن ایران موفق شد در نخستین مبارزه خود به پیروزی دست یابد.

فیلم پیروزی برخورداری در گام اول مقابل تکواندوکا ازبکستانی

ملی‌پوش وزن منفی ۸۰ کیلوگرم ایران، در نخستین گام به مصاف جسوربک جیسونوف از از ازبکستان رفت که موفق شد در سه راند حریف خود را شکست داده و راهی دور بعد مسابقات شود.

نتایج سه راند این مبارزه به شرح زیر رقم خورد:

راند یک: صفر - صفر (پیروزی جیسوربک به دلیل ضربات بیشتر)

راند دو: ۱۲ - صفر (مهران برخورداری)

راند سه: ۶ - ۶ (پیروزی برخورداری به دلیل امتیاز آخر)

در ادامه رقابت‌های تکواندوی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از ساعت ۱۸:۰۵ امروز (جمعه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳) در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری با پیروزی ۲ بر یک مقابل حریف قدرتمند کره‌ای، به فینال مسابقات المپیک راه یافت.

ملی‌پوش جوان تکواندوی ایران در سومین مبارزه خود از این رقابت‌ها، به مصاف سئو گنوو (نفر ۴ رنکینگ وزن منفی ۸۰ کیلوگرم جهان) رفت که در پایان یک مبارزه نفس گیر، با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد و فینالیست شد.

برخورداری با این پیروزی پس از ۱۲ سال، تکواندوی مردان ایران را به فینال مسابقات المپیک رساند. او اکنون این شانس را دارد که نخستین طلای تکواندوی ایران در المپیک پاریس را کسب کند.

نتایج دو راند این مبارزه به شرح زیر رقم خورد:

راند یک: ۲ - ۴ به نفع سئو

راند دو: ۱۳ - ۹ به نفع برخورداری

راند سه: ۱۲ - ۸ به نفع برخورداری

ویدیو/ شاهکار برخورداری با صعود به فینال المپیک

ملی‌پوش ۲۴ ساله تکواندوی ایران، در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر یک از سد سیمونه آلسیو، تکواندوکار قدرتمند ایتالیایی عبور کرد و به نیمه‌نهایی رسید. او در حالی این مبارزه را برد که تا دو ثانیه مانده به پایان مبارزه، از حریف خود عقب بود، اما با کسب دو امتیاز لحظه آخری، به پیروزی رسید

ویدیو/ شکارچی ثانیه های آخر در نیمه نهایی المپیک

برخورداری در مبارزه اول خود نیز در حالی که ۶ بر یک از جسوربک جیسونوف ازبکستانی عقب بود، در ثانیه‌های آخر مبارزه ۵ امتیاز گرفت تا پیروزی دراماتیکی را کسب کرده و به مرحله یک چهارم صعود کند.

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۷
کد خبر: 58464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha