پخش زنده مراسم قرعه کشی مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا امروز ساعت ۱۲:۳۰ + لینک

مراسم قرعه کشی مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ امروز آغاز و پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، الغرافه قطر در دور پایانی مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به پیروزی رسید و به عنوان دوازدهمین تیم منطقه غرب راهی مرحله گروهی شد.


لینک پخش زنده مراسم قرعه کشی مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا امروز ساعت ۱۲:۳۰

لیگ قهرمانان آسیا بعد از روزهایی پرفرازونشیب به پایان کار خود رسیده و حالا این رقابت‌ها قرار است با شکل‌وشمایلی متفاوت در قالب لیگ نخبگان آسیا برگزار شود. براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار است اولین دوره لیگ نخبگان با حضور ۲۴ تیم به انجام برسد و فوتبال ایران برای حضور در این رقابت‌ها (۱+۲) سهمیه داشت که سپاهان در دور اول مرحله پلی‌آف از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و شانس حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را از دست داد.

دور دوم مرحله پلی‌آف برای مشخص‌شدن دوازدهمین تیم شرکت‌کننده در لیگ نخبگان آسیا (از منطقه غرب) امشب برگزار شد و در مصاف تیم‌های الغرافه قطر و شباب‌الاهلی امارات، الغرافه در خانه موفق شد با نتیجه یک بر صفر برابر حریف اماراتی پیروز شود. جالب آنکه در مسابقه امشب، سعید عزت‌اللهی به مانند دوئل با سپاهان به دلیل مصدومیت حضور نداشت و سردار آزمون هم با وجود گلزنی برابر حریف ایرانی، بازهم شانس حضور در ترکیب اولیه شباب‌الاهلی را به‌دست نیاورد و در قامت یار جانشین از دقیقه ۵۸ به ترکیب تیمش اضافه شد که نتوانست سد راه شکست شاگردان پائولو سوسا شود تا آن‌ها همانند سپاهان راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ شوند.

الغرافه با پیروزی در مسابقه امشب موفق شد جواز حضور در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا را به‌دست آورد؛ آن‌هم در حالی‌که امروز (سه‌شنبه) در منطقه شرق آسیا هم شاندونگ‌تایشان چین با پیروزی برابر بانکوک‌یونایتد تایلند توانست در قامت دوازدهمین تیم از منطقه شرق راهی مرحله لیگ نخبگان شود. مراسم قرعه‌کشی اولین دوره این رقابت‌ها قرار است روز جمعه (بیست‌وششم مردادماه) برگزار شود و پرسپولیس و استقلال، ۲ نماینده فوتبال ایران در مرحله گروهی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا محسوب می‌شوند.

سیدبندی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا (در منطقه غرب)

سید اول: العین امارات، الهلال عربستان، السد قطر، پرسپولیس ایران، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق

سید دوم: النصر عربستان، الاهلی عربستان، الریان قطر، استقلال ایران، الوصل امارات و الغرافه قطر

داربی آسیایی منتفی است، قرعه مرگ در راه است!

شاگردان پدرو مارتینس در تیم الغرافه با شکست دادن شباب‌الاهلی به سید دوم رقابت‌ها راه پیدا کردند و حالا با تکمیل سیدبندی مرحله گروهی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا، مقدمات برای برگزاری مراسم قرعه‌کشی آماده است. نکته مهم آنکه هر کدام از ۱۲ تیم در مرحله گروهی، ۸ مسابقه برگزار می‌کنند و خبری از رویارویی با تیم هم‌ملیتی در مرحله گروهی نیست و همین تبصره باعث شده تا هم فعلاً داربی آسیایی سرخابی‌ها منتفی شده باشد و هم اینکه دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران در معرض یک قرعه دشوار قرار گرفته باشند.

حریفان عربستانی و قطری مقابل سرخابی‌ها صف می‌کشند!

الهلال، الاهلی و النصر عربستان به همراه پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق، تیم‌هایی هستند که احتمالاً با سرخابی‌های پایتخت در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا باید رقابت کنند و در کنار این ۵ تیم، احتمالاً پرسپولیس و استقلال با توجه به جدول منتشره در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا باید برای جدال با ۳ تیم قطری (الغرافه، السد و الریان) هم آماده شوند. البته که جزئیات بیشتر قرعه سرخابی‌ها روز جمعه مشخص خواهد شد و طبق تصمیم (AFC)، هر تیم در مرحله گروهی ۴ مسابقه خانگی خواهد داشت و در ۴ دیدار هم در قامت تیم میهمان به میدان می‌رود. گفتنی است که مسابقات لیگ نخبگان آسیا در مرحله گروهی از ۲۵ شهریورماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 58723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha