این خودرو بی سر و صدا وارد بازار شد / سود حدود ۷۰۰ میلیون تومانی در انتظار خریداران

بهمن موتور محصول جدید خود را برای سومین بار در دسترس خریداران قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فیدلیتی پرستیژ از سوی بهمن موتور برای بار سومین در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

بهمن موتور زمستان ۱۴۰۲ برای اولین بار فیدلیتی پرستیژ را به متقاضیان عرضه کرد. پیش از عرضه فیدلیتی پرستیژ، عرضه فیدلیتی پرایم را در دستورکار داشت. نیمه مرداد سال جاری دومین عرضه پرستیژ بود و حالا در اوایل شهریور امسال شاهد سومین عرضه این محصول جدید بهمن موتور هستیم.

اما فیدلیتی پرستیژ نسبت به فیدلیتی پرایم پُرقدرت تر است و می تواند بیشتر توجه خریداران را به خود جلب کند.

بررسی فیدلیتی پرستیژ نشان می دهد این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ بهره می برد. این در حالیست که موتور مورد استفاده در فیدلیتی پرایم یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ این موتور برای فیدلیتی پرستیژ قدرتی حول و حوش ۱۹۷ اسب بخاری را به ارمغان می آورد.

البته این افزایش قدرت و قابلیت های بیشتر برای متقاضیانی که قصد در اختیار گرفتن فیدلیتی پرستیژ را دارند، هزینه های بیشتری نیز دارد.

قیمت فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ در کارخانه حدود یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان است. اما قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۱ در مبدا حول و حوش یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومان است. بنابراین شاهد هستیم که قیمت فیدلیتی پرستیژ حدود ۲۱۰ میلیون تومان از دیگر عضو خانواده فیدلیتی گران تر است.

همین مساله بر قیمت فیدلیتی پرستیژ تیپ ۲ و فیدلیتی پرایم ۲ در کارخانه نیز قابل مشاهده است. اختلاف قیمت فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی پرایم حدود ۲۲۰ میلیون تومان است.

فیدلیتی پرستیژ هنوز آن طور که باید و شاید در بازار آفتابی نشده از این رو شاهد هستیم که قیمت بازاری آن بیشتر از قیمت فیدلیتی پرایم است.

قیمت های بازاری فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ حدود دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان است. دیگر تیپ این خودرو یعنی فیدلیتی پرستیژ تیپ ۲ نیز در بازار حول و حوش دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بنابراین خرید فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ از کارخانه و فروش آن در بازار سودی حول و حوش ۴۰ درصدی برای صاحبان این خودرو به همراه دارد. این سود نشان می دهد فاصله قیمتی بازار و کارخانه فیدلیت پرستیژ تیپ ۱ حدود ۶۶۰ میلیون تومان است.

فیدلیتی پرستیژ تیپ ۲ نیز سودی نزدیک به ۴۲ درصد به حساب متقاضیانی که این خودرو را از کارخانه خریداری کنند و در بازار بفروشند، واریز می کند. بنابراین شاهد هستیم که فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه تیپ ۲ این محصول بهمن نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.

پیش بینی می شود عرضه بیشتر از سوی بهمن موتوری ها می تواند قیمت بازاری فیدلیتی پرستیژ را کاهش داده و آن را تا حدی متعادل کند.

فیدلیتی پرستیژ در واقع همان جتور X۷۰ پلاس است. جتور یکی از شرکت های زیر مجموعه چری است. بهمن موتوری ها برای اینکه بتوانند بعد از بازگشت تحریم ها به نوعی روی پای خود بایستند و ضربه گیری برای تحریم ها پیدا کنند ترجیح دادند تا محصولات خود را با نام های دیگر در بازار عرضه کنند. فیدلیتی و دیگنیتی نام محصولات جدید بهمن موتور بعد از تحریم ها بود.

فیدلیتی پرستیژ باید در بازار با محصولاتی مانند فونیکس تیگو ۷ پرو، فردا T۵، هایما S۸ و تیارا مکث موتور رقابت کند.

۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 59024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha