تولید پرشیا در عراق با یک اسم جالب!

​هر چند خط تولید پژو پارس در ایران به دلیل عدم تجهیز به استانداردهای ۸۵ گانه تعطیل شد اما در عراق استاندارهای تولیدی سهل‌تر از ایران است و این خودرو در عراق بدون مشکل تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، طی چند روز گذشته برخی اخبار از انتقال خط تولید پژو پارس بعد از توقف آن در ایران، به کشور عراق حکایت داشت.

دنیای اقتصاد نوشت؛ در این اخبار تاکید شده بود که ایران خودرو به‌تازگی خط تولید پژو پارس در عراق را با نام بیجو بابِل راه‌اندازی کرده که همان خط تولید پژوپارس در ایران است.

خبر مذکور در شرایطی قوت گرفته است که ایران خودرو دو کارخانه خود در مازندران (صنعت خزر) و کرمانشاه را برای واگذاری و فروش به مزایده گذاشته است.

دو کارخانه‌ای که بخش اعظم تولیداتشان به خودرو پژوپارس اختصاص داشت.

شرکت ایران خودرو در دهه ۹۰ در راستای توسعه بازارهای هدف صادراتی، در شهر اسکندریه در جنوب پایتخت عراق سایت تولیدی راه اندازی کرد.

خودروهایی مانند پژو ۴۰۵، سمند، پارس و رانا از دهه ۹۰ در این سایت به تولید می‌رسد.

هر چند خط تولید پژو پارس در ایران به دلیل عدم تجهیز به استانداردهای ۸۵ گانه تعطیل شد اما در عراق استاندارهای تولیدی سهل‌تر از ایران است و این خودرو در عراق بدون مشکل تولید می‌شود.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو در عراق نیز هم قیمت بازار ایران یعنی بالای ۶۰۰ میلیون تومان است.

بنابراین ادامه تولید پژو پارس در عراق خبر جدیدی نیست و از دهه ۹۰ این خودرو در کشور مذکور تولید می‌شد و به رغم توقف خط تولید آن در ایران به دلیل عدم پاس کردن استانداردهی ۸۵ گانه، در عراق همچنان تداوم دارد.

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: 59464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha