تلاش بیشرمانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حذف هویت ایران از لیگ نخبگان

اصرار کنفدراسیون فوتبال آسیا به حذف نمادهای پاسارگاد و تخت جمشید از پیراهن پرسپولیس و پاک کردن نام خلیج همیشه فارس از پیراهن استقلال مشکوک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با اعمال قوانینی عجیب و ایراد گرفتن از طرح پیراهن تیم‌های ایرانی، موجی از نارضایتی و عصبانیت میان هواداران فوتبال کشورمان ایجاد کرده است.

ماجرا از جایی شروع شد که ابتدا، طرح پیراهن تیم پرسپولیس که نقش و نگارهایی از تخت جمشید و پاسارگاد داشت، توسط AFC رد شد و این اقدام واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. و این در حالی است که دلیل این تصمیم هنوز به طور رسمی و شفاف اعلام نشده است.

پس از این جنجال، نوبت به باشگاه استقلال رسید. کنفدراسیون آسیا از نام «خلیج فارس» که بخشی از عنوان مالک این باشگاه است و امسال به صورت «پتروشیمی خلیج فارس» روی پیراهن آبی‌ها درج شده بود، ایراد گرفت. این موضوع هم باعث نارضایتی شدید هواداران استقلال و اهالی فوتبال در ایران شده است.

هواداران استقلال بعد از رونمایی از پیراهن جدید تیم خود، از این تصمیم AFC شوکه و عصبانی شدند. آن‌ها این اقدام را غیرمنطقی و ناعادلانه دانسته و اعتراض خود را نسبت به مداخلات AFC در مسائل فرهنگی و تاریخی ایران بیان کرده‌اند.

پیش از این نیز AFC در اقدامی شیطنت‌آمیز تحت نظر فیفا، مسابقاتی با نام "خلیج عربی" برگزار کرده بود که به حساسیت‌های فرهنگی و تاریخی منطقه دامن زده است.

تلاش بیشرمانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حذف هویت ایران از لیگ نخبگان

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۱
کد خبر: 59754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      0 0
      . اون تاج را که مثلا نماینده ایران در کنفدراسیون هست آویزان کنید . وظیفه ایشان چیست
    • سام IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      0 0
      لباس یک دست آبی زیبا بود ولی کاش برای لباس دوم همان رنگ سفید بود وبجای ستاره های مشکی روی لباس اول ستاره های طلائی بود نه اینهمه شلوغ کاری