حزب الله در استفاده از ابزارهای تولید غرب بی احتیاطی کرد/رژیم صهیونیستی قصد حمله نظامی هوایی به جنوب لبنان دارد/آنچه اسرائیل انجام داد اقدامی در راستای جبران ناکامی در غزه است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: از آنجایی که حملات اخیر انصارلله یمن آسیب جدی بر سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی وارد کرد اسرائیل با انجام این اقدام به دنبال قطع شبکه ارتباطی حزب الله و مختل کردن شبکه ارتباطی مقاومت در لبنان بود.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص اقدام اخیر رژیم صهیونیستی ناظر بر حمله تروریستی سایبری به مردم لبنان با اشاره به اهمیت موضوع و توجه به حفظ مسائل امنیتی در بین محور مقاومت گفت: در واقع جدیدترین تحرک رژیم صهیونیستی در حمله سایبری به پیجرهای حزب اله لبنان را می توان اقدام پیچیده جنگ الکترونیکی عنوان نمود که با اشراف و کمک فنی آمریکا وبرخی کشورهای اروپایی صورت گرفته است.آنچه آمریکایی ها از عدم اطلاع از چنین حمله وسیعی در سراسر لبنان عنوان می کنند دروغی بیش نیست چرا که بخش مهم و قابل توجهی از فعالیت های اسرائیل علیه محور مقاومت به آمریکا اطلاع داده می شود.

وی در این باره توضیح داد و گفت: این نوع پیجرها تولید شرکت موتورولای آمریکاست؛ لذا انتظار می رفت استفاده کنندگان نسبت به اقدامات خرابکارنه ای که شرکت های غربی با همکاری صهیونیسم جهانی می توانند داشته باشند مطلع باشند، پس می توان گفت متاسفانه حزب الله در استفاده از ابزارهای تولید غرب بی احتیاطی کرده است. این موضوع نباید مورد غفلت و فراموشی قرار بگیرد که غربی ها در جبهه اسرائیل هستند و هیچ کاری ازآنها بعید نیست حتی در حد کمک به اسرائیل برای کشتار همزمان بیش از پنج هزار انسان بی گناه.

وی در این باره گفت: در طی بیش از ده ماه گذشته از جنگ غزه، دنیا شاهد بی توجهی و عدم اهمیت دولتمردان غربی به مساله حقوق بشر و کشتار هزاران زن و کودک بیگناه بوده است. حمایت غرب از اسرائیل نشان می دهد به هیچ وجه نباید به غرب و دستگاه های ساخت غرب اعتماد کرد، بلکه باید با دیده ظن و گمان بسیار مراقب بود و هر آنچه از آن سو به دست محور مقاومت می رسد مورد ارزیابی دقیق و موشکافانه قرار بگیرد.

حسن هانی زاده معتقد است: حزب الله لبنان با شناختی که نسبت به تعدد دسیسه های اسرائیل و همکاری تمام قد کشورهای اروپایی و آمریکا با اسرائیل دارند می بایست پیش بینی های لازم را انجام می داد و تدابیری اتخاذ می کرد که از این نوع سیستم برای شبکه های ارتباطی خود استفاده نکند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه یادآور شد: آنچه اسرائیل انجام داد را می توان اقدامی در راستای شکست نظامی اسرائیل در تغییر معادله جنگ غزه عنوان کرد. از آنجایی که حملات اخیر انصارالله یمن آسیب جدی بر سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی وارد کرد اسرائیل با انجام این اقدام به دنبال قطع شبکه ارتباطی حزب اله و مختل کردن شبکه ارتباطی مقاومت در لبنان بود.

وی در این باره توضیح داد: این احتمال وجود دارد که رژیم صهیونیستی قصد حمله نظامی هوایی به جنوب لبنان را در آینده بسیار نزدیک داشته باشد. در این موضوع شکی نیست که علاوه بر منفجر کردن پیجرها با هدف فلج سازی شبکه ارتباطی حزب اله، سران رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو قصد دارند به جهان و به محور مقاومت ثابت کنند توانمندی فناوری بالایی برای ضربه زدن به محور مقاومت دارند.

وی در این خصوص بیشتر توضیح داد و گفت: اقدام تروریستی سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان که منجر به مجروح شدن هزاران تن از مردم لبنان و اعضای حزب اله شد یک اخطار جدی به محور مقاومت است؛ مبنی بر اینکه ممکن است اسرائیل به صور ناگهانی و با استفاده از ده ها هواپیما، مقرهای حزب اله و محور مقاومت را مورد حمله قرار دهد.

حسن هانی زاده معتقد است: در صورت حمله صهیونیست ها به لبنان؛ حزب الله و محور مقاومت به صورت هماهنگ با استفاده از به روز ترین موشک های خود از جمله موشک های هایپرسونیک بسیاری از مناطق و مواضع تحت سلطه رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که جلوی زیاده خواهی های اسرائیل گرفته نشود دور از ذهن نیست که در آینده ای نه چندان دور جنگ از غزه به کل منطقه سرایت کند.

حسن هانی زاده گفت: با این حال حزب اله هم لجایگزین هایی برای شبکه ارتباطی خود دارد و شبکه ارتباطی خود را به زودی بهبود می دهد؛ ضمن اینکه حزب اله باید هوشیار باشد چرا که ممکن است به صورت ناگهانی از سوی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار بگیرد.

۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 59929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha