با یکی از لات‌های معروف تهران آشنا شوید + تصاویر

کتاب «حادثه‌جو» شامل گفتگوی مزدک علی‌نظری با امین فرزانه یکی از لات‌های تهران توسط نشر وزن دنیا روانه بازار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد «حادثه‌جو» حاصل گفتگوی مزدک علی‌نظری، نویسنده و روزنامه‌نگار، با امین‌ فرزانه، یکی از لات‌های تهران توسط نشر وزن دنیا همراه با مقدمه‌ای از اصغر ایزدی جیران منتشر شد.

«حادثه‌جو» در قالب مصاحبه‌ای تنگاتنگ و نفس‌گیر، که در ۱۳ آبان ۱۳۹۴ شروع شده، به روایت زندگی پُر فراز و نشیب امین فرزانه می‌پردازد. مزدک علی نظری، طی سوالاتی که از فرزانه پرسیده، روایت‌هایی از دوران کودکی او در حصیرآباد تهران تا محله‌ی ۱۳ آبان، از درگیری‌ها و سال‌های زندان، تا تلاش‌های امروزه‌ی او برای پیمودن مسیری در جهت صلح و آشتی را دنبال می‌کند.

در این کتاب، امین‌ فرزانه بی‌پرده از خاطرات و تجربیات خود می‌گوید. از اینکه چگونه لقب «امین کله» را که در نوجوانی به او داده شده بود، به «امین آقا» تغییر داد و از جایگاه و نقشی که در میان مردم جنوب شهر تهران دارد صحبت به میان می‌آورد. همچنین در خلال خواندن کتاب، می‌توانید لحن و شخصیت امین فرزانه را کاملا لمس کنید؛ چرا که نویسنده تلاش کرده با کمترین دخالت این مصاحبه را پیاده‌سازی کند.

عکس امین فرزانه لات تهران

مزدک علی‌نظری در این کتاب لایه‌های مختلف زندگی امین فرزانه را می‌شکافد و تصویری واقعی و ملموس از او به خواننده ارائه می‌دهد. او در خلال پرسش‌های خود، به دنبال درک فرهنگ لاتی و لوتی‌گری و جایگاه آن در جامعه‌ی امروز ایران است.

اصغر ایزدی جیران، مردم‌شناس و دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز، در پیشگفتار این کتاب، به اهمیت «حادثه‌جو» در فهم فرهنگ لاتی و درس‌هایی که می‌توان از آن آموخت، اشاره می‌کند و می‌نویسد: «لاتی‌گری و مشتی‌گری نمونه‌هایی از اخلاق فتوت و جوانمردی هستند که امین‌اقا و هم‌مسلک‌هایش تلاشی برای زنده کردن آن کرده بودند. نه دعوا و بزن‌بهادربودن، بل نوکری مردم را کردن، نه صدمه رساندن، بلکه طلب بخشش کردن. این‌ها درس‌های اخلاقی یک مرام و آیین رو به زوال است برای ما جوان‌های امروز در ایران.»

«حادثه‌جو» برای علاقمندان به تاریخ شفاهی، جامعه‌شناسی ایران، و همچنین کسانی که به دنبال درک زندگی و شخصیت امین فرزانه هستند، اثری خواندنی به شمار خواهد رفت.

این کتاب در ۱۴۴ صفحه و ۱۰ فصل، با قیمت ۱۹۰ هزارتومان، توسط نشر وزن دنیا منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش کتاب می‌توانند به وبسایت انتشارات وزن دنیا به آدرس www. vaznedonyabooks. com مراجعه کنند.

عکس امین فرزانه گنده لات تهران

عکس امین اقا فرزانه در جوانی

خالکوبی امین آقا فرزانه

خالکوبی امین آقا فرزانه

امین آقا فرزانه و وحید مرادی

فیلم دعوای امین اقا فرزانه اپارات

دعوای امین اقا فرزانه با وحید مرادی

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 60925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha