اتاق اصناف برای حمایت از کسبه دست به کار شد/ارائه بسته حمایتی به دولت

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: برخی از صنوف بیش از ۹ ماهه که تعطیل هستند و دیگر صنوف نیز در شرایط رکود اقتصادی قرار دارند که بر همین اساس بسته حمایتی پیشنهادی اتاق اصناف که بار هزینه مالی نیز ندارد به دولت ارائه شده است.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،به نقل از اتاق اصناف ایران رئیس اتاق اصناف ایران با توجه به اهمیت و ضرورت اصلاح قانون نظام صنفی برای همه صنوف کشور گفت: ضرورت توجه به اصلاح قانون نظام صنفی در قالب طرح در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و امیدواریم برای بررسی و تصویب به زودی در مجلس اعلام وصول شود.

سعید ممبینی در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران که با حضور اعضای هیات رئیسه فراکسیون اصناف و چندی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در ادامه رایزنی های صنفی و پیگیری های مطالبات پارلمانی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران به منظور اصلاح قانون نظام صنفی با تمرکز بر رفع موانع و اشکالات در قانون نظام صنفی، برگزار شده بود، اظهار کرد: امیدوار هستیم مسائل و مشکلات اقتصادی که امروز اصناف گرفتار آن هستند، با همراهی دولت و نمایندگان مجلس مرتفع شود.

ممبینی با تشکر از حمایت اعضای فراکسیون اصناف و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای، تصریح کرد: اهم موارد مطرح شده در این جلسه پیرامون اشکالات قانون نظام صنفی و ارائه طرح از سوی نمایندگان مجلس و پیگیری تصویب موارد اصلاحی قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی بود.
رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات اقتصادی اصناف و همچنین مشکلات ایجاد شده کرونا برای اصناف افزود: امروز اصناف با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی مشکلات عدیده ای دارند و که امیدواریم با حمایت مجلس بخشی از خسارت هایی که به اصناف وارد شده است را جبران کنیم.

وی همچنین از ارائه بسته پیشنهادی اتاق اصناف ایران در راستای حمایت از واحدهای صنفی برای محدودیت های کرونایی به دولت خبر داد و اظهار کرد: برخی از صنوف بیش از ۹ ماه هست که تعطیل هستند و دیگر صنوف نیز در شرایط رکود اقتصادی قرار دارند که بر همین اساس بسته حمایتی پیشنهادی اتاق اصناف که بار هزینه مالی نیز ندارد به دولت ارائه شده و باید مشکلات جدی اقتصادی اصناف دیده شود.

در ادامه این نشست شهباز حسن‌پور رئیس فراکسیون اصناف در مجلس ضمن تقدیر و سپاس از زحمات تمامی صنوف کشور و نمایندگان اصناف کشور به عنوان نمایندگان پارلمان بخش خصوصی کشور که پیگیر مطالبات صنوف هستند، اظهار کرد: در راستای پیگیری مشکلات و مطالبات اصناف به عنوان خدمت‌گذار پیگیر هستیم و نسبت به برخی از اقدامات دولت نسبت به مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص اصناف نیز گلایه داریم و حقوق صنفی در برخی از مصوبات دیده نشده است.

وی با اشاره به اعمال تعطیلی و محدودیت ها برای صنوف کشور اظهار کرد: اینکه در راستای کاهش شیوع بیماری تصمیم به محدودیت و تعطیلی صنوف گرفته می شود را قبول داریم اما آیا دولت تدبیری برای حل مشکلات معیشتی و پرداخت اجاره بها، قبوض آب و برق و مالیات و بیمه صنوف اندیشیده است؟!

حسن‌پور تاکید کرد: اگر اداره یا سازمانی تعطیل شود حقوق کارکنان پرداخت می‌شود این در حالی است که دغدغه اصلی جامعه صنفی که برای همکاری با ستاد ملی کرونا مجبور به تعطیلی کسب و کار خود هستند، معیشت است و از حمایت جدی نیز برخوردار نیستند.

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس افزود: بهتر است دولت قبل از اقدام به تعطیلی صنوف تدبیری برای صنوف که نگران معاش و تامین هزینه های سنگین اجاره بها، چک های پرداختی و ….داشته باشد و ما نگران وضعیت اصناف هستیم.

انتهای پیام/

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 6959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha