صنف پوشاک را تعطیل نکنید

ابوالقاسم شیرازی طی نامه‌ای از رییس اتاق اصناف تهران تقاضا کرد تا با توجه به اینکه پوشاک جزو کالاهای اساسی است عرضه پوشاک در ردیف مشاغل ضروری قرار گیرد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در نامه‌ای از ریاست اتاق اصناف تهران تقاضا کرد تا پوشاک جزو کالاهای اساسی قرار گیرد و ترتیبی اتخاذ شود تا عرضه پوشاک در ردیف مشاغل ضروری باشد.

متن نامه ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران خطاب به قاسم نوده فراهانی رییس اتاق اصناف تهران به شرح زیر است:

احتراما ضمن اهمیت دادن به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمکین از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بخصوص تعطیلات ابتدایی آن زمان به استحضار می‌رساند:

۱. صنف بزرگ پوشاک با وجود شیوع کرونا اصلی‌ترین بازار فروش خود که اسفندماه سال گذشته بود را از دست دادو وهمراه و همسو با کلیه صنوف و ملت بزرگ ایران تا پایان زمان تعیین شده فروشگاه‌های خود را تعطیل نمودند این امر سبب شد بسیاری از محصولات پس از بازگشایی مجدد با توجه به تغییر فصل امکان فروش وجود نداشته و خسارت سنگینی به این صنف بزرگ وارد گردید.

۲. پوشاک کالایی فصلی و تابع مد است و عدم عرضه ‌آن در زمان مقتضی و تغییر مد و فصل فروش آن را دچار اشکال اساسی می‌نماید. لذا با توجه به حجم گسترده محصولات تولید شده در شرایط اقتصادی کنونی که قیمت دلار نامتعارف بوده، بخش عمده‌ای از این محصول را از چرخه عرضه خارج نموده و محصول ارزش اصلی خود را از دست می‌دهد که این امر موجب خسارت سنگنین به صنف و صنعت پوشاک می‌گردد.

۳. با توجه به اینکه محصولات تولید بهاره به علت شیوع کرونا از ساختار توزیع خارج شد، متاسفانه امسال هم در ابتدای فصل زمستان مجددا با اعمال محدودیت‌های پیش‌رو امکان عرضه محصولات این فصل وجود ندارد و فشار مضاعف به بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک وارد می‌شود که امکان ادامه فعالیت برای آنها مقدور نیست.

لذا با توجه به کلیه موارد مطروحه و همچنین باتوجه به اینکه پوشاک جزء کالاهای اساسی است و فصل سرما پیش روست، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا عرضه پوشاک در ردیف مشاغل ضروری قرار گیرد. از این طریق ضمن برطرف شدن نیاز اساسی مردم در حوزه پوشش به خصوص پوشاک گرم از ورشکستگی بخش عمده‌ای از این صنف پیشاپیش از همکاری و حسن توجه شما نهایت قدرانی و سپاس را دارم.

18

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 7254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha