شرکت پکتام هوش مصنوعی ناظر بر قراردادها را اختراع کرد

شرکت پکتام توانست با همکاری والمارت نرم افزار جدید خود را برای نظارت بر روی قرارداد ها توسط هوش مصنوعی تولید کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از داغ‌ترین مباحث این روزها در دنیا نحوه اثرگذاری ربات‌ها در جهان و بر روی مشاغل مختلف است. طبق تحقیقات صورت گرفته طی سال‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی و ربات‌ها بتوانند حدود ۴۰ درصد از مشاغل موجود در خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌ها را از میان بردارند. یکی از واضح‌ترین وظایفی که ربات‌ها می‌توانند به جای یک انسان انجام دهند کمک به خریدار برای انتخاب محصول درست و کارآمد است.

اما این فناوری تاثیرات دیگری هم بر روی فروشگاه‌ها خواهند گذاشت که در نگاه اول به نظر هر کسی نمی‌رسد. به تازگی شرکت پکتام هوش مصنوعی را فراهم ساخته که می‌تواند مثال مناسبی برای دیگر تاثیرات ربات‌ها بر روی فروشگاه‌ها باشد. از آن جایی که والمارت یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا به حساب می‌آید شرکت پکتام تصمیم گرفت اولین آزمایش‌های خود را با این مجموعه قدرتمند صورت دهد.

بررسی قراردادها توسط هوش مصنوعی

بررسی قراردادها توسط هوش مصنوعی

شرکت پکتام ابتدا همکاری خود را با والمارت در آمریکا آغاز کرد. این مجموعه نرم افزاری را طراحی کرده که می‌تواند رسیدها و قراردادها را بخواند، آن‌ها را تشخیص دهد و اولویت‌بندی فهرست‌ها را متوجه شود. این نرم افزار که در قالب هوش مصنوعی ارائه خواهد شد همچنین می‌توانند بر اساس داده‌های دریافت شده با طرف مقابل خود از طریق سرویس مشخصی مذاکره کند.

این نرم افزار بهترین عملکرد را زمانی از خود نشان می‌دهد که قراردادهای زیاد با محتویات محدود به دست آن می‌رسند که نیازی به مذاکره و مباحثه دوباره ندارند. فروشگاه زنجیره‌ای مانند والمارت هزاران قرارداد مختلف دارد که نیاز به نظارت و بررسی خاص خود را دارند. 

هوش مصنوعی شرکت پکتام به دو طرف قرار داد این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به انجام مذاکره‌های طولانی از فواید موجود در یک قرارداد مطلع شوند و کار را به روشی بهتر عملی کنند. بر اساس گفته‌های مسئولان شرکت مذکور، با وجود اهمیت بالای زمان محوریت اصلی توسعه نرم افزار هوش مصنوعی مذکور بیشتر بر روی سود دهی به دو طرف قرار داد متمرکز بوده است.

۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: 8281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha