به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سیانبیسی، دادههای شرکت آماری سنسورماتیک سولوشنز نشان میدهد ترافیک فروشگاهها در رویداد بلکفرایدی در مقایسه با سال قبل ۵۲.۱ درصد سقوط کرده است.
این در حالی اتفاق افتاد که امسال آمریکاییها با وجود بحران کرونا تصمیم گرفتند به جای صف کشیدن جلوی فروشگاهها و جدال بر سر کالاهای تخفیفدار مغازهها، از خریدهای اینترنتی نهایت بهره را ببرند.
همچنین شرکت آماری سنسورماتیک سولوشنز پیشبینی کرده است برای ۶ هفته کلیدی خرید فصل تعطیلات آمریکا در سال جاری میزان ترافیک فروشگاهها و مغازههای خردهفروشی بین ۲۲ تا ۲۵ درصد نسبت به سال قبل افت کند.
به گزارش مهر، از سوی دیگر شرکت ادوبی آنالیتیکس اعلام کرد که میزان خرید بلک فرایدی (روز پس از جشن شکرگزاری) امسال ۲۱.۶ درصد جهش کرده و به رکورد تاریخی ۹ میلیارد دلار رسیده است. به این ترتین بیک فرایدی ۲۰۲۰ دومین خرید آنلاین بزرگ تاریخ را پس از دوشنبه سایبری سال گذشته به ثبت رساند. انتظار میرود در دوشنبه سایبری امسال خریدی بین ۱۰.۸ تا ۱۲.۷ میلیارد دلار به ثبت برسد که این جهشی ۱۵ تا ۳۵ درصدی را نسبت به سال گذشته به نمایش خواهد گذاشت.
شرکت ادوبی همچنین اعلام کرد میزان خرید آنلاین روز شکرگزاری امسال هم با ۲۱.۵ درصد جهش نسبت به سال گذشته به رکورد ۵.۱ میلیارد دلار رسیده است که نیمی از این خریدها از طریق تلفنهای هوشمند انجام شده است.
فدراسیون ملی خردهفروشان آمریکا با اعلام اینکه پاندمی نتوانسته است اشتیاق خریداران برای خرید را کم کند اعلام کرد تخمین میزند میزان کل فروش خردهفروشان در فصل تعطیلات امسال با ۳.۶ تا ۵.۲ درصد جهش نسبت به سال گذشته به ۷۵۵.۳ تا ۷۶۶.۷ میلیارد دلار برسد.
نظر شما