سیاه پوستان آمریکا در معرض بیشترین فشار اقتصادی ناشی از کرونا

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که فشار اقتصادی ناشی از کرونا بیشتر از همه خانواده های رنگین پوستان به ویژه اقشار سیاه پوست دارای درآمد پایین را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که فشار اقتصادی ناشی از قرنطینه به دلیل شیوع همه گیری کرونا در آمریکا بیشترین فشار را برای خانواده های رنگین پوستان به ویژه اقشار سیاه پوست دارای درآمد پایین وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای اخبار پزشکی موسوم به «مدیکال نیوز تودی» نوشت: در آمریکا، کووید-۱۹ جوامع رنگین پوست را بیشتر در معرض آسیب قرار داده است و این بیماری برای این طیف از جامعه بیش از سایر اقشار جمعیت آمریکا مرگبار بوده است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا، شمار تلفات سیاه پوستان غیرهسپانیک سه برابر سفیدپوستان غیر هسپانیک تبار است و این امر نابرابری در نظام مراقبت های بهداشتی آمریکا را نشان می دهد.

تحقیقات منتشره در مجله «سوسیوس/Socius» نشان می دهد این همه گیری لطمه اقتصادی بیشتری بر جامعه سیاه پوست دارای درامد پایین در آمریکا وارد کرده است.

آدام گلداسمیت استادیار جامعه شناسی در مدرسه عمومی و امور بین المللی پرینستون گفت: پوشش رسانه ها بر تاثیرات نابرابر نژادی بیماری کووید ۱۹ تاکید داشته است اما ما علاقه مند به بررسی تاثیرات اجتماعی اقتصادی این ویروس و این که آیا الگوی مشابهی را پیروی کرده است، بوده ایم.

این تحقیقات نشان داد: در حالی که خانوارهای با درامد پایین در ماه های اولیه همه گیری با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند خانواده های سیاه پوست در آمریکا به طور نامتناسبی تحت تاثیر این بیماری بوده اند. حتی در بین جمعیت دارای درامد پایین، نابرابری نژادی در مقابل خانواده های آسیب پذیر در این بحران چشمگیرتر بوده است.

این تحقیقات نشان داده تقریبا ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان تا اواسط ماه ژوئن (تیر) شغل خود را از دست داده اند که این نتیجه ناامنی شغلی گسترده را نشان می داد. حدود ۶۰ درصد از آنها گفتند که در همان ابتدای همه گیری نتوانسته اند صورتحساب خود را بپردازند. تحقیقات دیگری نشان داده که ۷۷ درصد از آنها صورتحساب یا کرایه منزل خود را نتوانسته اند پرداخت کنند.

تصویر مالی ناشی از این همه گیری برای خانواده های سیاه پوست بدتر بوده است. خانوارهای لاتین تبار هم فشار شدیدتری را نسبت به سفیدپوستان تحمل کرده اند اما این فشار درجات کمتری نسبت به خانواده های سیاه پوست داشته است.

تا اوایل ماه آوریل که بسیاری از ایالت ها دستور ماندن در خانه را دادند ۳۰ درصد از سیاه پوستان شرکت کننده در این تحقیقات شغل خود را از دست داده بودند و تا اوسط ماه ژوئن تقریبا نیمی از آنها (۴۸ درصد) بیکار بودند.

اما تا آخر ماه آوریل،   بر میزان بدهکاری ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان سیاه پوست افزوده شده بودند. لاتین تبارها تا اواسط ماه ژوئن در وضعیت بدهی مشابهی قرار داشتند و حدود ۷۰ درصد سفیدپوستان گفتند که با  افزایش فشار بدهی مواجه شده اند.

گلد اسمیت گفت: نتایج این تحقیقات نشان داد که تا چه اندازه بحران کرونا برخانواده هایی که در نزدیک خط فقط بسر می بردند؛ فشار آورده است.

این تحقیقات نشان داده که این نوع بدهی و صورتحساب های پرداخت نشده حتی اگر اندک هم باشد به مرور زمان روی هم انباشته می شود و خانواده های کم درامد را در با فشار مالی مواجه می کند.

 گلد اسمیت تاکید کرد حتی در صورتی که سناریوی معجزه آمیزی درباره پایان کرونا تا چند ماه آینده وجود داشته باشد و کارگران با دستمزد پایین دوباره به استخدام در ایند، بدون کمک بیشتر مالی ده ها میلیون خانوار همچنان گرفتار مشکلات اقتصادی  خواهند بود.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲
کد خبر: 11009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha