اقتصاد کشورهای آسیایی در حال توسعه ۰.۴ درصد کوچک می‌شود

بانک توسعه آسیا در آخرین گزارش خود پیش بینی کرد که اقتصاد کشورهای در حال توسعه در این قاره طی سال جاری میلادی ۰.۴ درصد کوچک خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شینهوا، بانک توسعه آسیا ADB در آخرین گزارش خود پیش بینی کرد که فعالیت اقتصادی کشورهای در حال توسعه در این قاره طی سال جاری میلادی ۰.۴ درصد کوچک خواهد شد.

در گزارش این بانک که روز پنجشنبه منتشر شد همچنین پیش بینی شده است که اقتصاد این کشورها در سال ۲۰۲۱، ۶.۸ درصد رشد خواهد کرد چرا که این منطقه به سمت رهایی از تاثیر کرونا پیش می رود.

پیش بینی جدید رشد اقتصادی که در گزارش مکمل و به روز رسانی شده چشم انداز توسعه آسیا ۲۰۲۰ منتشر شده است، نسبت به پیش بینی قبلی در ماه سپتامبر که رشد منفی ۰.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی را نشان می داد، بهبود یافته در حالی که چشم انداز سال ۲۰۲۱ بدون تغییر مانده است.

به گزارش تسنیم، اما این گزارش تأکید می کند که چشم اندازها در این منطقه متفاوت است. بر اساس این پیش بینی، اقتصاد آسیای شرقی امسال رشد می کند در حالی که سایر مناطق دیگر در حال انقباض هستند.

یاسویوکی ساوادا، اقتصاددان ارشد بانک توسعه آسیا در بیانیه ای گفت: چشم انداز توسعه آسیا در حال بهبود است. پیش بینی رشد برای چین و هند، دو اقتصاد بزرگ این منطقه ، بهبود یافته است.

وی گفت: همه گیری طولانی مدت همچنان خطر اصلی است اما تحولات اخیر در مورد واکسن این مسئله را تعدیل می کند.

پیش بینی می شود بیشتر کشورهای در حال توسعه آسیا در سال جاری منقبض شود.

در این گزارش آمده است که آسیای شرقی از این قاعده مستثنی است و به دلیل بهبودی اقتصادی سریعتر از انتظار در چین، رشد ۱.۶ درصدی طی سال ۲۰۲۰ برای منطقه آسیای شرقی پیش بینی می شود. چشم انداز رشد آسیای شرقی برای سال ۲۰۲۱ در ۷.۰ درصد حفظ شده است.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 11051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha