مصوبه جدید شورای رقابت مشوق صادرات برای خودروسازها

مدیر عامل ایران خودرو گفت: اخیرا شورای رقابت مصوبه‌ای را آماده کرده که انگیزه خودروسازان برای رساندن محصول به دست بازارهای خارجی رابیشتر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در خصوص افزایش عرضه خودرو به بازار گفت: برنامه ای برای ارتقای محصولات در نظر گرفته ایم به طور مثال خودروهای ۲۰۶ با سقف شیشه‌ای و ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای مجهز به فرمان برقی و خودروی رانا با سقف شیشه‌ای با تغییراتی در ظاهر خودرو به زودی در بازار عرضه خواهند شد، که یکی پس از دیگری به بازار عرضه خواهند شد.

این مقام مسئول تشریح کرد: اکنون رانا پلاس به بازار عرضه شده است، خودروی ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای با گیربکس اتوماتیک تا اواخر سال به بازار عرضه خواهیم کرد. تمام تلاشمان این است که تولید خودروهای با گیربکس اتوماتیک از بهمن ماه آغاز شود و این گیربکس روی اغلب محصولات نصب خواهد شد.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به بحث کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور، گفت: به دلیل تحریم ها، یکی از هدف‌ها بحث کاهش وابستگی به خارج است که در این زمینه پروژه‌های خوبی طراحی کرده ایم. پروژه‌هایی داریم که میزان سرمایه گذاری آنها، نصف هزینه‌هایی است که بابت خروج ارز از کشور صرف می شود.

او گفت: نرخ بازگشت سرمایه در این پروژهای جدید خیلی خوب است و می‌تواند اشتغال زیادی هم ایجاد کند. مجموعه اقدامات برای افزایش کیفیت خودرو که توسط وزیر هم اعلام شده یکی از هدف‌هایی است که می‌تواند به افزایش صادرات کمک کند.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: اخیرا شورای رقابت مصوبه ای را آماده کرده که انگیزه خودروسازان را برای رساندن محصول به بازارهای خارجی ترغیب می کند. وعده می دهیم برای ارتقای کیفیت محصولات به جد پروژه ها را به سرانجام برسانیم و بتوانیم خودروهای تولیدی را علاوه بر بازار های هدف که حضور داریم در سایر بازارها هم عرضه کنیم.

۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 11564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha