دستگاههای دولتی با سنگ اندازی های مختلف نگاه بالا به پایین به بخش تولید دارند/سخت گیری در اعطای مجوزهای کسب و کار باید به سرعت کنار گذاشته شود

رئیس کمیسیون رونق و جهش تولید گفت: موضوع مهمی که درباره شعار سال و بحث تولید بسیار حائز اهمیت است نوع نگاه و روحیه بدی است که بر بخشی از سازمانها و نهادهای دولتی حاکم شده که همچنان با سخت گیری های متعدد و سنگ اندازی های مختلف تولید را از بالا نگاه می کنند و عنایتی به تولید و فعالین اقتصادی ندارد در حالی که تسهیل فضای کسب و کار بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سال ۱۴۰۰ از راه رسیده است، سالی که امید می رود تحولات آن به نفع اقتصاد و معیشت مردم باشد،یعنی با توسعه و رشد تولید شاهد افزایش درآمد و رفاه و اشتغال جامعه ای باشیم که سال ۹۹ را با خستگی زیاد به سر برد. امسال نیز بنا به روال و شیوه همیشگی سال های گذشته که باید خط فکری و راهبردی برای سال پیش رو در نظر داشته باشیم توسط مقام معظم رهبری، سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامیده شد تا با فراهم سازی زیر ساخت ها و ازبین بردن موانع رشد، رونق وجهش تولید محقق شود. کارشناسان اقتصادی درگفت و.گو با رادار اقتصاد راهکارها و الزامات مورد نیاز تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را با ما در میان گذاشتند که در ادامه آمده است.

شمس الدین حسینی وزیر اسبق امور اقتصادی و رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با رادار اقتصاد در خصوص شعار سال جدید گفت:  موضوع مهمی که به عنوان یک ابزار مهم در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ حائز اهمیت است، بحث مهم پیگیری امکاناتی است که در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای تولید وجهش تولید پیش بینی شده از جمله تبصره ۱۸ این قانون که احکام و منابع خوبی برای مساله تولید به طور ویژه دیده است، لذا مجریان قانون و نمایندگان باید آن را به کار بگیرند و این مساله با دقت نظر لازم پیگیری شود تا منابع تخصیص داده شده به صورت مستقیم به تولید تزریق شود.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای مهم تحقق تولید که از جمله ابزارهای پشتیبانی به شمار می رود و می تواند اتفاقا موانع پیش روی تولید را بزداید، نظام بانکی است که با تامین مالی و کمک به بنگاه های اقتصادی هم حامی است وهم زداینده هر گونه مانعی بر سر راه تولید.

رئیس کمیسیون رونق و جهش مجلس شورای اسلامی گفت:  موضوع مهم دیگری که درباره شعار سال و بحث تولید بسیار حائز اهمیت است نوع نگاه و روحیه بدی است که بر بخشی از سازمانها و نهادهای دولتی حاکم شده که همچنان با سخت گیری های متعدد و سنگ اندازی های مختلف تولید را از بالا نگاه می کنند و عنایتی به تولید و فعالین اقتصادی ندارند در حالی که تسهیل فضای کسب و کار بسیار مهم است.

وی دراین باره تصریح نمود: بی تردید هر گونه سخت گیری در اعطای مجوزهای کسب و کار باید به سرعت کنار گذاشته و از بین برود  و نوع نگاه سازمان های ذی ربط به این مساله نگاه تشویقی وهمراهی با فعالین اقتصادی و تولید شود.

شمس الدین حسینی استاد اقتصاد خاطر نشان کرد: پس تسهیل فضای کسب و کار موضوع بسیار مهمی در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ است. از طرف دیگر منابع و امکانات کشور از جمله مواردی که در قانون بودجه پیش‌بینی شده مثل تولید و فعالیت‌های تولیدی باید در راس فعالیت های دولت وهمه ارگان ها ونهادهای مربوطه قرار بگیرد تا براین اساس، با رشد منفی که در سال های گذشته با آن مواجه بودیم که چالش های زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد را پشت سر بگذاریم و بر آن غلبه کنیم.

۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 12640

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha