بررسی علت نابسامانی‌های بازار کالای اساسی و بورس در کمیسیون اقتصادی/ دولتی‌ها باید پاسخگو باشند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:امروز بعد از ظهر نیز کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای را در همین پیرامون برگزار خواهد کرد تا به ارزیابی اقدامات و اصلاحاتی که قرار بود در حوزه تنظیم بازار صورت گیرد بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در هفته پایانی سال گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای با محوریت تنظیم بازار شب عید با حضور وزیر جهاد کشاورزی و صمت برگزار کرد و علل نابه سامانی‌ها را جویا شد.


وی ادامه داد: از این رو امروز بعد از ظهر نیز کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای را در همین پیرامون برگزار خواهد کرد تا به ارزیابی اقدامات و اصلاحاتی که قرار بود در حوزه تنظیم بازار صورت گیرد بپردازد.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه با مشاهده وضعیت بازار مشخص است که اقدامات لازم برای کنترل بازار صورت نگرفته است چرا که به اذعان وزیر جهاد کشاورزی نهاده‌ها با ارز ترجیحی در اختیار مرغداران قرار گرفته بود و مرغ باید با قیمت مناسب تری در اختیار مردم قرار می‌گرفت، اما در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت این کالای اساسی بودیم.


ظغیانی بیان کرد:مسئولان مدعو به جلسه امروز کمیسون، باید ضمن ارائه عملکرد خود در روزهای پایانی سال، باید به تشریح برنامه خود برای مدیریت بازار در ایام عید بپردازند.


وی تصریح کرد: همچنین روز سه شنبه هفته جاری وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس بانک مرکزی در باره آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی به اعضای کمیسیون توضیحاتی ارائه خواهند داد.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:همچنین در روز سه شنبه موضوع بازار اوراق بهادار و بورس بررسی خواهد شد و نتیجه را به مردم اعلام خواهیم کرد.

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 13098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha