عبور بازار از پیک صف‌های فروش

کارشناس بازار سرمایه گفت: بررسی‌ها حاکی است بازار از پیک صف‌های فروش عبور کرده و صف‌های فروش از ۶ هزار میلیارد به ۴ هزار میلیارد رسیده است و همین کاهش صفوف نشانه خوبی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ احسان خاتونی درباره اُفت شاخص در روز گذشته اظهار داشت: هر چند طی این مدت کامودیتی‌ها رشد داشتند اما؛ جمعه هفته گذشته رشد خود را پس گرفتند و این موضوع بر بازار تأثیر دارد و تردیدها درباره رشد کامودیتی‌ها را افزایش می‌دهد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین اعتقاد برخی به احیای برجام و کاهش نرخ دلار در کنار خبرهای مثبتی هم که درباره برجام مخابره می‌شود موجب اُفت بازار شد.

وی گفت: سهم‌های بنیادی بازار اخیراً با رشد همراه بودند و به نقاط مقاومتی رسیدند به همین دلیل پر عرضه شدند و روی شاخص اثر گذاشتند.

خاتونی بابیان اینکه ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری روی نرخ ارز تأثیر گذاشته است، خاطرنشان کرد: در سهم‌های بنیادی و شاخص‌ساز صف فروش خاصی نداریم، بازار سهم‌های EPS محور را به‌خوبی خریداری می‌کند و نگرانی از بابت ریزش آن‌ها وجود ندارد.

وی بابیان اینکه در معاملات روز گذشته ۴ هزار میلیارد تومان صف فروش در نمادهای کوچک و متوسط وجود داشت، تصریح کرد: با دامنه متقارن به‌تدریج باید صف فروش این نمادها برچیده شود و تعداد بیشتری به گره بروند.

خاتونی افزود: بررسی‌ها حاکی است بازار از پیک صف‌های فروش عبور کرده و صف‌های فروش از ۶ هزار میلیارد به ۴ هزار میلیارد رسیده است و همین کاهش صفوف نشانه خوبی است برای اینکه اثرات اجرای دامنه نوسان را مثبت ارزیابی کنیم.

کارشناس بازار سرمایه گفت: طی هفته گذشته بازگشایی زیادی در نمادهای مختلف داشتیم و همین موضوع موجب باز شدن قفل صف فروش برخی از نمادهای کوچک و متوسط شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به مذاکرات برجام و انتخابات پیش رو نباید انتظار داشت بازار به‌سرعت رو به بالا حرکت کند همین‌که از حجم صف فروش کاسته شود و بازار به‌آرامی به تعادل برگردد می‌توان به آینده بازار امیدوار بود.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 14849

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha