سیگنال‌های مهم بورس امروز ۲۸ اردیبهشت / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

بازار سرمایه این روزها با روندی ناامید کننده و نزولی پیش‌ می‌رود. باید دید که امروز ۲۸ اردیبهشت ماه وضعیت بازار چه تغییری می‌کند و چه سیگنال‌هایی بر روی آن اثر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سرمایه در روز گذشته با افت ۱۴ هزار واحدی شاخص کل به پایان رسید و عمده نمادهای شاخص‌ساز با روندی منفی و نزولی بودند. در روز گذشته بهای فروش دلار در صرافی ملی به ۲۵ هزار و ۵۲۲ تومان رسید و بهای خرید آن که دیروز در کانال ۲۱ هزار تومان و ۲۱ هزار و ۶۱۰ تومان بود، امروز به ۲۲ هزار و ۷۶ تومان رسید.

_یک توئیت از ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا موجب شد تا بیش از ۵۵ میلیارد دلار پول از بازار رمزارزها ناپدید شود و بیت‌کوین بیش از ۱۵ درصد بریزد. در این توییت وی به صورت ضمنی اشاره کرده بود که شرکتش احتمالا دارایی‌های بیت‌کوین خود را بفروشد. حالا قیمت بیت‌کوین که بیش از ۲۰۰۰ دلار رشد کرد مجددا وارد محدوده ۴۵ هزار واحدی شد.

_ وزیر نفت با تکذیب گرانی بنزین گفت: شایعات گرانی بنزین دروغ و جنگ روانی پیش از انتخابات است.

_در بازار دیروز انس جهانی طلا افزایش یافت و به ۱۸۵۴ دلار رسید. همچنین قیمت سکه با کاهش قیمت همراه بود و به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

_ دومین محموله از واکسن کرونای آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز واکسن آسترازنکا از طریق کوواکس دریافت کرد.

_ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند.

_ معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت:پیش‌بینی می‌شود از اوایل تیر به بعد، بعد از اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی تمام شود، سراغ واکسیناسیون عمومی برویم.

_ مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از پذیرش محصول سیمان شرکت سیمان فارس در بازار اصلی این بورس خبر داد که این نخستین پذیرش سیمانی ها در بورس کالا طی سال جاری است.

_ طرح متانول سبلان، طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان و طرح اکسیر حلال عسلویه این هفته با فرمان رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح می شوند.

_وزیر صمت در آیین آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور خبر داد و گفت :آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن حبس شده اقدامی شجاعانه بود. ارزش معادن کشف شده کشور بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است.

_ برای ثبت‌ املاک مالکان و مستاجران تا روز ۱۹ خرداد زمان دارند و طبق این مصوبه اگر تا زمان اعلام شده اطلاعات ملک خود را ثبت نکنند مشمول جریمه می‌شوند.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 14861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha