آتش گزارش ۱۲ ماهه شرکتها در خرمن بورس!/افت ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحدی شاخص کل بورس/اراده ای برای بازگشت تعادل به بازار وجود ندارد+ نقشه بازار

بازار امروز نیز نا امید و بلاتکلیف کار خود را آغاز کرد. به گونه ای که نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین بیش از ۸ هزار واحد منفی را ثبت کرد، شاخص کل مهمترین حمایت خود را از دست داده و این عدم حمایت و برآورده نشدن انتظارت در برخی نمادها در گزارشات ۱۲ ماهه شرکت‌ها همچنان به فشار فروش بازار دامن زده و تا زمانی که اراده قوی برای بازگشت تعادل در بازار وجود نداشته باشد شاهد افت بیشتر بازار خواهیم بود.

گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در معاملات امروز بازار سرمایه،در بازار امروز ( ۲ خرداد ماه ۱۴۰۰) خریدهایی توسط صندوق توسعه و تثبیت بازار در برخی از نمادهای گروه پالایش، پتروشیمی و فلزات شکل گرفت. در گروه خودرو، لیدر این گروه یعنی سایپا مهمترین حمایت خود یعنی ۱۶۰ رو از دست داد. ایران خودرو علی رغم افزایش نرخ محسوس محصولات خود و نیز آگهی فروش با این نرخ ها، همچنان اقدام به شفاف سازی در کدال نکرد.  پالایش ها نیز همگی در کف قیمتی دادوستد شدند و خریدهای صندوق توسعه نیز دردی از این گروه را دوا نکرد. در بین پتروشیمی ها نماد شاراک معاملات روان و مثبتی را تجربه کرد. در گروه بانکی نیز اکثر نمادها در بازه منفی مورد معامله قرار گرفتند. اطلاعیه بازگشایی بانک ملت همراه با مچینگ منفی ۲۰% که با عدم تایید ناظر همراه شد امید بازگشایی بهتر برای فردا را داد.

شاخص هموزن امروز هم سرخ پوش به کار خود خاتمه داد، خبر شمارش معکوس برای خروج سیمان از نظام قیمت‌گذاری و افزایش نرخ برخی سیمانی ها و نیز احتمال معامله آن ها در بورس کالا سبب تحرکات مثبت در این گروه شد که به عنوان نمونه می‌توان به رنج مثبت در نماد سشرق و سیدکو تا صف خرید و همچنین معاملات مثبت هلدینگ این گروه یعنی سفارس اشاره کرد. پارتا در گروه لاستیک و نمرینو در گروه منسوجات سبز های گروه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی در محدوده ۲۸ درصد سرخ فزرین و بازگشایی ۴۵ درصد منفی در نماد شتوکا و ۳۵ درصد منفی ولملت اشاره کرد.

معامله ۲۷۴ هزار سهم در بورس تهران

شاخص کل بورس با ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۰۷ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳هزار و ۹۵۳ واحد  افت  کرد و به رقم ۳۸۸ هزار و ۲۰۱ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۷۴ هزار  معامله به ارزش ۳۰ هزار و ۹۲ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فارس، فملی، وپاسار، شستا، شپنا، شبندر، شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فملی، خودرو، شپنا، شستا، خساپا، ولپارس، شتران از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۲ واحد افت، رقم ۱۷ هزار و  ۵۰۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۲۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۶ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام آریا، هرمز، بپاس، صبا، ذوب، ومهان، زاگرس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، فتوسا، کزغال، کرمان، شگویا، آریا، ذوباست.

انتهای پیام. /

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 15069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha