بورس کانال دو میلیون واحد را از دست داد

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با از دست دادن کانال ۲ میلیون واحدی، سرمایه‌گذاران را نسبت به تداوم روند نزولی نگران کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز سه‌شنبه یکم آبان ماه با کاهش ۰.۶۷ درصدی در محدوده ۱میلیون و ۹۹۳هزار و ۸۹۹ واحد به کار خود پایان داد و ابرکانال دومیلیون واحد را از دست داد. شاخص هموزن نیز با افت ۰.۶۳ واحدی در محدوده ۶۶۱ هزار و ۶۹۱ واحد ایستاد. در بازار فرابورس ایران نیز شاخص‌ها کاهشی بودند. شاخص کل و هموزن فرابورس با ۰.۵۱و ۰.۷۲ درصد افت به ترتیب در محدوده ۲۱ هزار و ۹۰ واحد و ۱۱۵ هزار و ۷۷۱ واحد ایستادند.

photo_2024-10-22_13-09-03رضایت شاخص‌های بورسی با بودجه هم جلب نشد/ سریال ادامه‌دار خروج سرمایه از بازار

صف‌های فروش در بورس همچنان شلوغ است، امروز ۴۲۳ نماد در صف فوش قفل شدند و تنها ۲۲ نماد در صف خرید بودند و ۹۲ درصد نمادهای تابلوی معاملات قرمزپوش بودند.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۱هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بود و نسبت به دیروز افت داشت. خروج پول از بورس ۸ روزه شد و امروز نیز ۱۴۸ میلیون تومان سرمایه حقیقی از معاملات خرد خارج شد. صندوق‌های درآمد ثابت که از ابتدای هفته خروج پول داشتند و امروز نیز در حال خروج سرمایه هستند در میانه معاملات وضعیت متعادل‌تری دارند.

photo_2024-10-22_13-08-59رضایت شاخص‌های بورسی با بودجه هم جلب نشد/ سریال ادامه‌دار خروج سرمایه از بازار

امروز دولت لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقویم مجلس کرد. از نکات قابل توجه برای بورس اظهار نظر پورمحمد، رییس سازمان برنامه و بودجه بود. «در تدوین لایحه بودجه، تلاش شد هیچ گونه شوکی به بازار سرمایه و سایر بازار ها وارد نشود. تلاش شد از طریق افزایش سرمایه بانک ها و تسویه بدهی آن ها، و همچنین ثبات خوراک واحدهای پتروشیمی، از ناحیه بودجه، ثبات را ایجاد کنیم.در تدوین لایحه بودجه، سعی شده بودجه کشور حامی ثبات اقتصادی باشد.»

نقشه بازار

رضایت شاخص‌های بورسی با بودجه هم جلب نشد/ سریال ادامه‌دار خروج سرمایه از بازار

۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 61097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha