تلاش ناکام برای تغییر رنگ تابلوی بورس

معاملات بازار سهام امروز در حالی بسته شد که شاخص‌های کل و هم‌وزن در پایان بورس امروز دچار کاهش ارتفاع شدند. همچنین تراز پول حقیقی نیز کماکان روند خروج پول را در پیش گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هزار و ۷۵ واحدی که معادل ۰.۰۵ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۶۴ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز کاهش یافته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز هزار و ۶۶۹ واحد که معادل ۰.۲۳ درصد این شاخص است، کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۱۴ هزار واحد رسید.

26

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را ۶.۵ میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) را سه هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز گذشته، امروز منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۲۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید عنوان کرد این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود هشت میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم دامین، وامید و ثامان بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، وبملت و خاور به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار گرفت.

شصدف با افزایش ۶.۹۹ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وطوبی نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را به ثبت رساند.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ونیرو، کلر و شرنگی تعلق گرفت. از سویی در جریان معاملات امروز سهم‌های ونیرو، ثمسکن و وبملت ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای جم پیلن، وامید و دکوثر خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ثزاگرس، وارس و کیا رقم خورد. همچنین والبر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد ولقمان بود.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 55411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha