حواشی داغ مناظره؛ از دعوایی که از بیرون سالن شروع شد و آمدن پینوکیو به مناظره تا دادن اسامی ۱۱ ابر بدهکار بانکی به رئیسی

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، حواشی داغی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سومین مناظره ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با حضور ۷ کاندیدای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان امروز  شنبه ساعت ۱۷ در استودیوی شماره ۱۱ سازمان صدا و سیما برگزار شد.

این مناظره که با موضوع "دغدغه‌های مردم" برگزار شد با حواشی داغی همراه بود.

زاکانی: صدای غارت شدگانم

علیرضا زاکانی اولین نامزد انتخابات بود که در برای حضور در مناظره سوم وارد ساختمان معاونت سیمای سازمان صدا و سیما شد.

وی در بخشی از اظهاراتش گفت: با نام زنان، اقوام، ایثارگران و ... عده ای به دنبال کاسبی هستند؛ امروز رقابت میان غارت زدگان و غارت شدگان است و بنده خودم را صدای غارت شدگان می دانم. روزی به میدان رفتیم تا در مقابل متجاوزان خارجی قد علم کنیم؛ اما امروز در مقابل غارت کنندگانی قرار داریم که آبرو، جان و مال مردم را هدف قرار دادند؛ امروز بر خودم واجب می دانم با تمام وجود در مقابلشان بایستم و با حرف های جدید مشت کسانی که می‌خواهند مردم را فریب دهند باز کنم.

.

همتی: نامزدهای دیگر از من تقلید کردند

عبدالناصر همتی نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در بدو ورود به ساختمان معاونت سیما در پاسخ به اظهارات زاکانی گفت: برخی دوستان انتقاد کردند که برخی نامزدها دارند با نام زنان و اقلیت‌ها شعار می‌دهند. من همسرم خانم سپیده شبستری را به تلویزیون فرستادم و سایر نامزدها هم تقلید کردند و دختران و فرزندان خود را به صدا و سیما فرستادند. خوشحالم که سایرین در تقلید از من این اقدام را کردند. امیدواریم بتوانیم جمهوریت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

.

قاضی زاده هاشمی: آماده مناظره با روحانی هستم

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی به عنوان اولین نامزد پس از شروع مناظره در بخشی از پاسخش به سوال راهکار شما در مقابله با تورم، بی عدالتی، رکود، فساد، یارانه‌ها اشتغال و مسکن؟ خطاب به حسن روحانی گفت: در این جمع کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد، من حاضرم هم در موضوع کرونا و هم در موضوعات دیگر با شما مناظره کنم.

وی در ادامه گفت: در موضوع گرانی بنزین کسی حاضر نشد موضوع را گردن بگیرد و در نهایت مقام معظم رهبری پا به میدان گذاشتند.

.

روایت رضایی از نقش آقازاده‌ها در اقتصاد

محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: من می‌گویم چرا مشکلات حل نمی شود؟ گوشت، چادر مشکی، ذرت در دست یک عده خاص است. آقازاده‌ها در کار هستند. امروز مدیران اقتصادی چه کار می‌کنند؟ به جنگ زرگری مشغول هستند. یک عده بحث حجاب، یک عده فیلترینگ، موشک، دیوارکشی و کنسرت را مطرح می‌کنند. رهبر معظم انقلاب داستان را فیصله می دهند، دوباره راه می افتد. این تاخت و تاز بیهوده در دولت و میدان‌ها اجازه نمی‌دهد که دولت‌ها بر مشکلات مردم متمرکز بشوند.

.

زاکانی: سعی کردم با گردن کلفت‌ها درگیر شوم

علیرضا زاکانی در اولین اظهارتش در مناظره سوم گفت: دولت عادت کرده که از جیب مردم خود را اداره کند. بنده در سال اول نرخ تورم را نصف تورم موجود خواهم کرد. امروز رقابت بین غارتگران و غارت شدگان است و بنده صدای غارت شدگان هستم. امروز مفاسد و بی عدالتی بالاست و سعی کردم با گردن کلفت‌ها درگیر شوم مانند دادستان تهران، برادر رئیس جمهور و ... بنده معتقدم که باید ریشه فساد خشک شود و قول میدم در دولت اقدام، اصلاح این کار را خواهم کرد.

.

نگرانی مردم از تورم سال آینده به روایت جلیلی

سعید جلیلی در بخشی از اظهاراتش در پاسخ به سوال راهکار شما در مقابله با تورم، بی عدالتی، رکود، فساد، یارانه‌ها اشتغال و مسکن؟ بیان کرد: دغدغه مردم این است که چرا مشکلات فوق حل نشده است. تورم در دنیا دو و نیم درصد است، اما چرا در ایران این مشکل حل نشده است. دغدغه مردم این است که چرا دولت نسبت به موضوعات فوق عقب است.

جلیلی ادامه داد: مردم در زندگی این مشکلات را حس می‌کنند. مردم نگرانی دارند که آیا تورم سال آینده هم تورم پایین است یا خیر؟ اگر شما می‌خواهید این مسائل را حل کنید باید برنامه ریزی و نقشه جامع داشته باشید تا مشکل حل شود.

.

همتی: رقبایم نگذاشتند FATF  تصویب شود

همتی در بخشی از اولین اظهاراتش گفت: آقای رئیسی به عنوان سر گروه این ۵ نفر بگویید اگر رئیس جمهور شوید برای تحریم چه می‌کنید؟ من پاسخ می‌دهم اگر شما روی کار بیاید این تحریم بدتر می‌شود. این کاسبان تحریم اجازه ندادند سرمایه گذاری در کشور انجام شود و این گروه با همراهی ترامپ با هم زیر میز زدند. آقای رئیسی شما نمی‌خواهید اصلا سرمایه به کشور وارد شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همین نامزدهای فعلی نگذاشتند FATF تصویب شود. من اقتصاد خوانده‌ام برای کشوهای همسایه برنامه دارم. در سیاست خارجی من عربستان دشمن نیست، امارات دشمن نیست. کسانی که با FATF مشکل دارند گل به خودی زده‌اند.

.

باز شدن پای پینوکیو به مناظره

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: مشکل ما دروغگویی است، اگر پینوکیو در عالم واقع وجود داشت دماغش چند دور، دور زمین می چرخید، آقای همتی آبان ۹۸ گفت که نرخ بنزین در حوزه اقتصادی تاثیر ندارد و نوشته های آقای همتی موجود است. البته آقای همتی بعدا اعلام کرد که با افزایش قیمت بنزین مخالف بودم؛ آقای همتی چرا دروغ می گویید؟ این نامه شماست در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ که درخواست کردید قیمت بنزین ۵ هزار تومان شود تا کسری بودجه دولت جبران شود. گذشت آن زمان که کلاه سر مردم گذاشتید.

زاکانی افزود: آقای همتی شما اسرار مملکت را به AMF دادید؛ میزان ذخایر ارزی و ... را در اختیار دشمن قرار دادید که باعث این مشکلات اقتصادی شد؛ بعد با آن بی کفایتی موضوع بنزین را دنبال کردید و رئیس جمهور هم گفت من صبح جمعه فهمیدم. آقای مهرعلیزاده کرسنت ۵۳ میلیارد دلار ضرر برای کشور داشته است. یا اطلاع نداشته اید؟ ۳ برابر مسکن مهر برای ممکلت ضرر داشت، بعد می آیید حرف سیاسی می زنید؛ ما استاد حرف سیاسی هستیم؛ بیایید بعدا به شما حرف سیاسی یاد بدهیم.

.

اشاره زاکانی به حقوق نجومی تاجگردون.

زاکانی در ادامه اظهارتش به حقوق نجومی تاجگردون نماینده سابق مجلس که اعتبارنامه‌اش در مجلس یازدهم تائید نشد و پس از آن در بیمه سرمد دو حقوق نجومی گرفته است، اشاره کرد.

.

واقعیت‌های ریزش بورس از زبان همتی

عبدالناصر همتی درباره ریزش بورس گفت: وزیر اقتصاد و برخی رقبا برای من بی اخلاقی کردند. مدت‌ها قبل به دفتر رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری نامه خصوصی نوشتم و هشدار دادم که مردم را به حضور در بورس تشویق نکنند. ایشان به من جواب دادند که باید فکر جدی درباره آن بشود، ولی باز هم مردم به بورس دعوت شدند و وزیر اقتصاد گفت حبابی وجود ندارد و مردم به بورس بروند. دخالت افرادی سیاسی و تغییر قانون را در بورس شاهد بودیم. اصرار کردم ولی کسی به حرف من گوش نداد. ۱۱ نفر ابر بدهکار بانکی که وام ۹۰ هزار میلیاردی گرفتند برای ۱۰ سال پیش بوده است. لیست این ۱۱ نفر را هم همین الان تقدیم آقای رئیسی می کنم که اگر صلاح دانستند اعلام کنند.

.

تحویل اسامی ۱۱ ابر بدهکار بانکی به رئیسی.

همتی در ادامه اظهاراتش نام ۱۱ نفر ابر بدهکار بانکی را به سید ابراهیم رئیسی تحویل داد.

.

واکنش رئیسی به اسامی ۱۱ ابر بدهکار بانکی.

.حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی درباره اسامی که همتی به وی داد بیان کرد:  اسامی ۱۱ بدهکار بانکی را به مردم اعلام می‌کنیم تا مشخص شود که ما به پرونده آن‌ها در دستگاه قضایی رسیدگی کردیم

.

زاکانی: روحانی اگر سواد داشت همتی را رئیس بانک مرکزی انتخاب نمی‌کرد

علیرضا زاکانی در صحبت‌هایش خطاب به عبدالناصر همتی گفت: دوست عزیزمان علاقه ندارد با من بحث کند، چون به او درس دادند که با من حرف نزند، آقای همتی خودت گفتی آقای روحانی همه چیزش خوب است، اما اقتصاد بلد نیست؛ راست گفتید آقای همتی، چون اگر روحانی اقتصاد می‌دانست شما را رئیس بانک مرکزی نمی‌گذاشت.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 15904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha