قابلیت جدید TSETMC برای شرکت های تولیدی

در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکت های تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ وحید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد افشا نسبت P/S شرکتهای تولیدی در سایت TSETMC گفت : سازمان بورس با همکاری شرکت های رایان بورس و مدیریت فناوری بورس تهران، در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که نسبت P/S  از نسبت های پر کاربرد بین فعالان بازار است، درباره چگونگی تعیین این نسبت تصریح کرد: با تقسیم آخرین ارزش بازار سهام شرکت بر مبلغ فروش ۱۲ ماهه اخیر شرکت که در آخرین گزارش فعالیت ماهانه شرکت های تولیدی درج شده است این نسبت محاسبه شده و در سایت TSETMC نمایش داده می شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس با بیان اینکه این نسبت در شرکت های غیر تولیدی محاسبه نمی شود، خاطر نشان کرد: این نسبت با تغییر قیمت سهام و یا افشا گزارش ماهانه جدید به روز رسانی می‌شود.

روشن قلب یادآور شد: در راستای بهبود اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران و با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، تعداد مظنه های قابل نمایش برای هر نماد در سایت TSETMC از ۳ مظنه به ۵ مظنه افزایش یافته است.

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
کد خبر: 16807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha