وام میلیاردی عشقی موجب بی اعتمادی جامعه شده/رئیس بورس اصلا نباید چنین اختیاری داشته باشد که وام ۲ میلیاردی به خود بدهد/وقتی مدام شاهد خروج پول از بورس هستیم این کار چه معنایی دارد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام صورت گرفته از سوی آقای عشقی که به عنوان رئیس سازمان بورس منتسب به دولت شهید رئیسی است به هیچ وجه قابل قبول نیست، چنین اقداماتی مردم را نسبت به عملکرد دولت سیزدهم بدبین می کند و اعتماد را از بین می برد.در حالی که مردم ماه ها بعضا سال ها پشت درهای بانک وموسسات قرض الحسنه هستند چگونه مدیران برای خود چنین خاصه خرجی هایی می کنند؟

گروه بورس و بازارهای مالی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسین صمصامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص موضوع دریافت وامی که مدیر و اعضای هیئت مدیره بورس از منابع این سازمان به خود تخصیص داده اند، گفت:اخیرا نامه ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور نسبت به یکی از مصوبات شورای عالی بورس به درستی منتشر شد که خبرساز شده است. آنچه در این موضوع بسیار حائز اهمیت است و سبب نارضایتی و اعتراض گسترده مردم و سهامداران شده نحوه برخورد با منابع مردمی و از حد گذشتن اختیارتی است که برخی نهادهای فراقوه ای به خود داده اند.

وی دراین باره گفت: به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تاکید می کنم در صورتی که حتی آقای عشقی براساس مصوبه قانونی در آخرین لحظات مدیریت خود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون وام به خود و اعضای هیئت مدیره بورس اختصاص داده از اساس غلط و اشتباه است.

وی در این باره بیان داشت: قطع به یقین اقدام انجام گرفته توسط نهادهای نظارتی باید مورد بررسی قرار بگیرد تا برخورد لازم با چنین اقداماتی که منجر به بی اعتمادی جامعه و زیاده خواهی می شود صورت بگیرد.

حسین صمصامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضمن اینکه آنچه توسط آقای عشقی و اعضای هیئت مدیره بورس در اعطای تسهیلات ارزان و قرض الحسنه به خود صورت گرفته باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد لازم به ذکر است که بنده در صورت قانونی بودن این کار نیز با تصمیم و اقدام صورت گرفته از بنیان مخالف هستم.

وی در این خصوص تصریح نمود: به این دلیل مخالف هستم که چرا رئیس سازمان بورس اصلا نباید چنین اختیاری داشته باشد که وام ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی به خود تخصیص دهد درحالی که سالهاست مردم به سختی و با مصائب بسیار می توانند وام دریافت کنند، آن هم نه وام با سود ۴ درصدی!

حسین صمصامی بیان داشت: براساس کدام مجور شورای عالی بورس چنین اقداماتی را تایید می کند وقتی فعالان بازار سرمایه بخصوص سهامداران خرد نسبت به بازار بی اعتماد هستند ومدام شاهد خروج پول های حقیقی از بورس هستیم؟

وی بیان داشت: بر فرض اینکه اقدام صورت گرفته تخلف نیز نبوده است در حالی که مردم ماه ها بعضا سال ها پشت درهای بانک وموسسات قرض الحسنه در تب و تاب دریافت وام های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی برای ازدواج و خرید جهیزیه هستند، با اینکه این مبالغ عملا کاری از پیش نمی برد و جهیزیه خاصی نیز نمی توان با این وام ها تهیه کرد، چگونه مدیران برای خود چنین خاصه خرجی هایی می کنند؟

وی خاطر نشان کرد: خرید مسکن برای جوانان آرزو شده است. وام های مسکن و ازدواج به قدری ناچیز است که شاید بخش کوچکی از نیاز جوانان را برآورده کند؛ در نابسامانی اقتصادی و وضعیت سردرگمی مردم که توان و قدرت اقتصادی خود را از دست داده اند رئیس سازمان بورس برای خود وام ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی تعریف می کند بسیار عجیب است!

صمصامی معتقد است: حتی اگر دریافت و پرداخت چنین وام هایی نیز قانونی است وقتی امکان پرداخت چنین وام هایی به مردم وجود ندارد قطعا این مجوز باید باطل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام صورت گرفته از سوی آقای عشقی که به عنوان رئیس سازمان بورس منتسب به دولت شهید رئیسی است به هیچ وجه قابل قبول نیست، چنین اقداماتی مردم را نسبت به عملکرد دولت سیزدهم بدبین می کند و اعتماد زایی را از بین می برد.

وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: این مدل وام ها و اعتباراتی که مدیران به خود می دهند بینان بی اعتمادی مردم و سرمایه داران را نسبت به سرمایه گذاری در اقتصاد و تصمیم گیری ذی نفعانه مسوولین افزایش می دهد، لذا تاکید می کنم این اقدامات به هیچ وجه توجیه ندارد و هیچ کس نمی تواند در راستای حمایت از این اقدام توضیحی دهد یا این موضوع را توجیه کند.

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 59453

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha