وام ۱۰ میلیاردی عشقی و مدیرانش در مقابل خسارتهایی که به بازار سرمایه زده اند هیچ است/خرابکاری های وحشتناکی داشته اند/باید تحقیق و تفحص فراگیری درباره مدیریت و مسائل بورس طی پنج سال اخیر داشته باشیم

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: بنده بیم این را دارم که افشای ماجرای وام عشقی نکند ناظر بر گرم کردن سر مردم باشد تا با بزرگنمایی وام عشقی سایر تخلفات این تیم مدیریتی از محل توجه خارج شود، غافل از اینکه از اصل ماجرا یعنی فاجعه و خیانتی که در بورس به اموال مردم وارد شده دور شویم.

گروه بورس و بازارهای مالی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد عطا بهرامی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت و گو با رادار اقتصاد ناظر بر تصویب وام ده میلیاردی آقای عشقی به خود و اعضای هیئت مدیره بورس به سایر خساراتی که این تیم به سهامداران و به تبع آن به اقتصاد کشور تحمیل کردند گفت: بنده بر این باورم موضوع وام ۱۰ میلیاردی آقای عشقی و اعضای هیئت مدیره بورس را نباید خواسته یا ناخواسته به سمتی پیش ببریم که این بحث فرعی برجسته شود تا از خساراتی که طی سه سال گذشته به سرمایه های مردم در بورس وارد شده به سادگی عبور شود.

وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: قطعا مسوولین ذی ربط باید به موضوع تخصیص وام ۱۰ میلیاردی به رئیس سابق و اعضای هیئت رئیسه بورس بپردازند و با متخلفان برخورد کنند اما بحث وام نباید مانع بررسی حجم تخریب ده ها میلیاردی شود که این تیم محترم و مدیران اقتصادی دولت دوازدهم و سیزدهم بر بازار سرمایه تحمیل کردند و ضربه های بزرگی به اعتماد مردم به بورس زدند.

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی معتقد است: شاید بخشی از تصویب چنین وام هایی ناشی از پایین بودن حقوق های چنین سمت هایی نسبت به گذشته است که این دست از مدیران را برای تامین نیازهای خود وادار به چنین کارهایی می کند، حتی یک پله بالاتر ممکن است آنها را خدای نکرده به سمت فعالیت های نامشروع دیگری سوق دهد، پس ضمن بررسی این تخلف باید به سراغ خسارت هایی که این تیم مدیریتی در بورس بر مردم وارد کردند برویم.

عطا بهرامی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی افزود: نکته اصلی این است آیا ماجرا را باید فقط به این موضوع محدود کنیم که رئیس و اعضای هیئت رئیسه بورس برای خود وام ۱۰ میلیاردی تصویب و برداشت کردند یا اینکه باید به مسائل بورس از سال ۹۸ تا کنون بپردازیم و برای برخورد با مدیران سازمان بورس که خرابکاری های وحشتناک دیگری داشتند عزم خود را جزم کنیم.

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی یادآور شد: مدیرانی که با تصمیمات اشتباه و با تبعیت از دولت سرمایه مردم را نابود کردند و خانواده های زیادی را از بین بردند، مدیرانی که دانسته وآگاهانه مانع حباب سازی در بورس نشدند و بعضا اظهارات عجیبی بیان کردند و مقامات ارشد نیز حامی آنها بودند بدون اینکه به مردمی که دارایی هایشان از دست رفت توجه کنند.

عطا بهرامی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: بورس بازان و متضرران از این بازار سخنان رئیس دولت دوازدهم را به یاد دارند که تاکید داشت بورس جای سرمایه گذاری است، با اینکه تا این حد سخن غلطی بیان نکردند اما به این موضوع اشاره نکردند که دستورات از بالا به پایین بر سر مردم در این بازار چه می آورد!

وی در ادامه بحث تصریح نمود: مقامات دولتی وقت و مدیران بورسی به مردم نگفتند که سود بین بانکی را ۹ درصد کردند تا بانکها با خلق پول جدید سهام بخرند و پی بی ای بازار را به نزدیک ۴۰ برسانند در حالی که اینک زیر ۴ است، آنها به مردم نگفتند چه کسانی در این غارت بزرگ شریک شدند.

وی در ادامه بحث تاکید کرد: بنده به شدت موافق تحقیق و تفحص دقیق و فراگیر درباره مدیریت و مسائل بورس طی پنج سال اخیر هستیم چرا که مسائل بورس به قدری زیاد و عجیب است که بررسی آن باید به وسیله کمیته حقیقت یاب مستقلی صورت بگیرد تا روندهایی که در طی پنج سال گذشته در بورس رخ داده شفاف شود و متخلفان شناسایی و با آنها برخورد لازم صورت بگیرد.

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی بیان داشت: وام مصوب و دریافت شده آقای عشقی وسایر همراهانشان به اندازه نوک ناخن زیان های عدیده ای نیست که بر سر مردم در بورس آوردند.

عطا بهرامی معتقد است: بنده بیم این را دارم که افشای ماجرای وام عشقی نکند ناظر بر گرم کردن سر مردم باشد تا با بزرگنمایی وام عشقی سایر تخلفات این تیم مدیریتی از محل توجه خارج شود، غافل از اینکه از اصل ماجرا یعنی فاجعه و خیانتی که در بورس به در اموال مردم وارد شود دور شویم.

۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 59564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha