ای کاش عشقی لال می‌شد و برای وام میلیاردی جوابیه نمی‌داد/ امثال رئیس بورس در این مملکت زیاد است

رئیس جمهور یک حکم صادر کند مبنی بر این که مدیران سازمان‌ها و ادارات حق ندارند از منافع آن مجموعه‌ای که در اختیار دارند، برای خود و خانوده‌شان سود ببرند. با همین حکم بخش عظیمی از فسادها جمع می‌شود.

به گزرش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده ادوار مجلس با اشاره به دریافت وام ۴ درصدی مدیران بورس و لزوم اجرای راهکاری برای جلوگیری از این سواستفاده‌ها بیان کرد:
زمانی که مدیر، به خودش پاداش می‌دهد، یعنی تعارض منافع وجود دارد. کشورهای جهان با مدیریت و رفع تعارض منافع توانستند فساد را مهار کنند. باید کاری کرد که مسئولان حق نداشته باشند برای خودشان پاداش، تسهیلات و امکانات در نظر بگیرند.
تقاضای من از آقای پزشکیان این است که ابتدا موضوع تعارض منافع را در دستگاه‌ها و سازمان‌ها پیگیری کند. توضیحات آقای عشقی ناراحت کننده بود؛ ای کاش لال می‌شد، حرف نمی‌زد و نمک بر زخم مردم نمی‌پاشید. چه معنی دارد یک مدیر برای خودش تصمیم می‌گیرد که به خودش وام، پاداش و حقوق بالا دهد؟ خودش تصمیم گرفته به خودش وام میلیارد با سود ۴ درصدی بدهد! این همان حفره‌ای‌ست که در دستگاه‌ها وجود دارد.
امثال آقای عشقی در این مملکت زیاد است. من شهرداری را می‌شناسم که خودش به خودش نامه داد، درخواست خانه سازمانی کرد و در نهایت هم خودش با نامه خودش موافقت کرد. این توهین به شعور مردم است. مدیران متخلف می‌گویند کجای قانون منع کرده است که ما چنین کاری نکنیم؛ بله راست می‌گویند. تعارض منافع اجرا نمی‌شود.
رئیس جمهور یک حکم صادر کند مبنی بر این که مدیران سازمان‌ها و ادارات حق ندارند از منافع آن مجموعه‌ای که در اختیار دارند، برای خود و خانوده‌شان سود ببرند. با همین حکم بخش عظیمی از فسادها جمع می‌شود./اصلاحات نیوز

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 59482

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha