چه کسی جانشین عشقی و تیم ناکارآمدش در سازمان بورس می شود؟

با استقرار همتی در وزارت اقتصاد یکی از مسایلی که به شدت پیگیری می شود تعیین تکلیف ریاست سازمان بورس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه اخبار صنعت با استقرار همتی در وزارت اقتصاد یکی از مسایلی که به شدت پیگیری می شود تعیین تکلیف ریاست سازمان بورس است.

اهمیت این مساله از آنجا بیشتر می شود که در ماههای اخیر بازار بورس وضعیت به سامانی نداشته و در بخش مهمی از سال جاری شاهد سقوط های پی در پی شاخص بورس بوده ایم.

با توجه به ضعف مفرط مجید عشقی و مجموعه مدیران منصوب ایشان انتظار بر این است که همتی در گام نخست به سرعت مجید عشقی و مدیران ناکارآمد وی که در وضعیت بحرانی بورس نقش داشته اند را برکنار و بجای آنها مدیران توانمندتری را جایگزین سازد.

با نزدیک شدن به زمان تغییرات در سازمان بورس گزینه های مختلفی برای تصدی این سازمان مطرح می شوند.یکی از این نام ها فرهاد حنیفی است.فرهاد حنیفی نویسنده کتاب «اقتصاد و صنعت بانکداری ایران» و مقالات متعدد در حوزه‌های بانکداری و اقتصاد، تحصیلات خود را در رشته مدیریت مالی تا مقطع دکتری ادامه داده و بیش از ۲۵ سال در بازارهای پول و سرمایه مشغول بوده است. او که در حال حاضر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران (ونیکی) است، پیشتر معاون نظارت بانک مرکزی، در دوره ریاست عبدالناصر همتی بوده است.

حنیفی همچنین مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)، نایب رئیس هیات مدیره بانک اقتصاد نوین (ونوین) و عضو هیات مدیره بانک پارسیان (وپارس)بوده است. البته اخبار منتشر شده نشان می دهد حنیفی تمایلی به پذیرش این مسولیت ندارد.

نام دیگری که برای ریاست سازمان بورس شنیده می شود بهنام چاوشی است که تحصیلات خودر ا تا مقطع دکتری در رشته مدیریت مالی دانشگاه تهران گذرانده و سالها در موسسات مالی و سرمایه گذاری مختلف تجارب مدیریتی ارزنده ای داشته که ریاست اداره نهادهای مالی سازمان بورس بین سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ از آن جمله است ضمنا چاوشی سالها در شرکتهای بخش خصوصی فعال در حوزه بازار سرمایه مدیریت داشته و از مدیران خوشنام بازار سرمایه کشور شناخته می شود.

محمد علی دهقان دهنوی آخرین رئیس سازمان بورس در دوره ریاست جمهوری روحانی نیز نام دیگری است که برای جانشینی مجید عشقی زیاد شنیده می شود اما با توجه به رویکرد دولت جدید بعید است دوباره به سازمان بورس برگردانده شود.

به هر حال آنچه مهم است این است که در گام نخست تیم مدیریتی ناکارآمدی که در مشکلات کنونی بورس نقش برجسته ای داشته اند در اسرع وقت برکنار و گزینه جامع الاطراف و باتجربه ای که بتواند سکان هدایت کشتی طوفان زده بورس را در مسیر درست هدایت کند جایگزین شود.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 59210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پویا IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      1 0
      اینجا تنها کشوری هست که مدیر بورس فردی هست که در محافل خصوصی بارها اعلام کرده به بورس اعتقادی نداره و سود بورس حرام میداند... روزی که احتمال جنگ و شهادت اقای ریسی دامنه را ۲ درصد نکرد و با ۳روز قشنگ ۲۱ درصد سهام ما ریخت ولی شاخص نگه داشت حالا با دو درصد باید ۱۰ روز مثبت ۲ بخوره و تازه پایانی پر کنه که نمیکنه و شاخص کلی مثبت میکنند..عشقی امیدوارم تو امام صادق یادت داده باشن حق الناس بدجوری دامن گیره
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      0 0
      شخص مورد اعتماد سرمایه گذارها و سهامدارها شاپور محمدی هست که کارنامه بدون نقصی داشت ، قطعا انتخاب او بسیار در روند رو به رشد بورس و رساندن به قیمت واقعی سهم ها تاثیر گذار هست