نمره مردودی عشقی در بورس؛عشقی همکار دولت بود نه رئیس بورس/عشقی در نقش مبصر دولت در کلاس بورس حاضر بود و سهامداران را در برابر دولت ساکت می کرد

کارشناس بورس و بازار سرمایه گفت: نمره مدیریت آقای عشقی بسیار پایین است چرا که همکار دولت بود نه رئیس بورس! متاسفانه آقای عشقی نه تنها بلندگوی حقاینیت و احقاق حق سهامداران خود نبود بلکه بعضا  آنها را به صورت دستوری در برابر تحقق خواسته های به حق خود ساکت می کرد به طوری که بارها شخصا در جلسات شاهد این موضوع بودم که آقای عشقی در نقش مبصر دولت در کلاس بورس حاضر بود و سعی می کرد هر طور شده سهامداران یا به زعم خود شاگردان را در برابر دولت ساکت کند.

گروه بورس و بازارهای مالی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد فردین آقا بزرگی کارشناس بورس و بازار سرمایه در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص موضوع تغییر رئیس سازمان بورس به عملکرد آقای مجید عشقی پرداخت و دراین باره گفت: در این موضوع تردیدی نیست بازار سرمایه طی ماه های اخیر حتی یکی دو سال گذشته روزهای خوبی سپری نکرده است. بی اعتمادی مردم و دارندگان سرمایه به بورس که بخش قابل توجهی از این موضوع ناشی از عملکرد مدیران است گریبانگیر بورس شده است.

وی در این باره یادآور شد: بی تردید نقش رئیس سازمان بورس در موضوع جلب اعتماد یا از دست رفتن اعتماد مردم نسبت به سرمایه گذاری در بورس موضوع بسیار مهمی است لذا در دو سال و نیم گذشته که آقای عشقی بعد از آقای دهقان دهنوی سکاندار اداره بورس بوده و اینک زمان تغییر وی رسیده بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مدیریت بورس تا چه اندازه در تصمیم گیری ها و فرآیندهای حاکم بر کارکرد وعملکرد بورس تاثیر گذار است.

فردین آقا بزرگی کارشناس و تحلیلگر بورس و بازار سرمایه در باره عملکرد رئیس کنونی بورس معتقد است: این نکته جالب است که رئیس بورس با ساختار قانونی و شکل و شمایل فعلی که به عنوان معاونت و دایره زیر مجموعه وزارت اقتصاد کار می کند نتوانسته روی بورس عملکرد بهتر بورس تاثیر بگذارد چرا که رئیس بورس خواسته های دولت را اجرا می کند، بنابراین تا زمانی که بورس دچار چنین وضعیتی است و تحت تسلط دولت، تغییر رئیس سازمان دردی از بازار سرمایه دوا نمی کند.

وی در ادامه بحث یادآور شد:هرگز فراموش نمی کنیم آقای شاپور محمدی در زمان مدیریت خود در بورس به وضوح در مقابل دستوراتی که توسط وزارت اقتصاد صادر می شد ایستادگی کرد حتی آقای قالیباف اصل درکمتر از یک سالی که رئیس بورس بود وقتی متوجه شد سازمان بورس نه تنها در شکل گیری تصمیمات نقشی ندارد و راهی برای جلوگیری از تاثیر تصمیمات دولت در بورس نیست استعفا داد و رفتن را بر مدیریت بورس در حالی که از خود اختیاری ندارد ترجیح داد اما متاسفانه آقای عشقی با علم و آگاهی از این تجربه کماکان در مسند مدیریت ماند و اوامر دولت را در بورس اجرا شد.

کارشناس و تحلیلگر بورس یادآور شد: از این بابت نمره مدیریت آقای عشقی بسیار پایین است چرا که همکار دولت بود نه رئیس بورس! متاسفانه آقای عشقی نه تنها بلندگوی حقاینیت و احقاق حق سهامداران خود نبود بلکه بعضا آنها را به صورت دستوری در برابر تحقق خواسته های به حق خود ساکت می کرد به طوری که بارها شخصا در جلسات شاهد این موضوع بودم که آقای عشقی در نقش مبصر دولت در کلاس بورس حاضر بود و سعی می کرد هر طور شده سهامداران یا به زعم خود شاگردان را در برابر دولت ساکت کند و راه هر گونه تحقق خواسته سهامداران را ببنندد تا راه اعمال نظر و نفوذ بالا دستی باز شود.

فردین آقا بزرگی کارشناس بورس و بازار سرمایه معتقد است: به هر حال همواره باید بین مدیرانی که اخلاق حرفه ای و شرح وظایف خود را به خوبی می دانند و رعایت می کنند در بررسی کارنامه عملکردی آنها تفاوت های جدی قائل باشیم. مدیری که تلاش می کند تمام زمینه ها برای تقویت بخش خصوصی را فراهم کند و حقوق سهامداران، تولیدکنندگان و صادر کنندگان را تا حد امکان محقق کنند قطعا با مدیری که مایل به خاموش کردن بلندگوهای استیفای حقوق سهامداران است متفاوت است لذا نمی توان به مدیری که زمینه ساز تضعیف بورس شده امتیاز و نمره قابل قبولی داد.

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 53308

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha