کاهش انتظار رشدهای شارپی در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه انتظار رشدهای شارپی در بازار وجود ندارد، مطرح کرد: فلزات اساسی و پالایشی‌ها می‌توانند بیشتری رشد را در بازار داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ در دقایق ابتدایی امروز شاهد آغاز بازار با رنگ قرمز بودیم. در ادامه بازار سیر صعودی به خود گرفت اما این روند پایدار نبود و تا انتهای معاملات باز هم به روند نزولی اول صبح خود بازگشت، تا شاخص کل در پایان روز با ریزش همراه باشد.

امروز، نماگر اصلی بورس  ۴۱۴ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۹۲۱ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن، در انتهای معاملات، ۳۱۶ واحد ریزش داشت و رقم ۴۰۰ هزار و ۳۳۷ واحد را نشان داد.

فولادی‌ها نیز امروز با روند بازار همسو شدند تا این شاخص نیز امروز قرمز رنگ بماند. در نهایت با کاهش ۱۰ هزار و یک واحدی به رقم ۹۴۴ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. امروز نماد های بیشتری از این گروه روند منفی داشتند و فقط ۳ نماد «فنورد»، «فجر» و «فایرا» با رشد همراه بودند.

امروز اکثر نماد های گروه گانی غیرفلزی سبز رنگ بودند و نماد «کسرام» با رشد نزدیک به ۵ درصدی بیشترین افزایش را در بین نماد های این گروه داشت. گروه محصولات شیمیایی شاهد تعادل در تعداد نماد های منفی و مثبت خود بود. اکثر نماد های گروه خودرو و ساخت قطعات کاهش قیمت داشتند و نماد «خکمک» با افت نزدیک به ۴ درصدی بیشترین ریزش را داشت. در گروه بانکها و موسسات اعتباری اکثر نماد ها روند مثبت داشتند.

امروز  نماد «میدکو» بیشترین رشد و نماد «شفارس» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «کگل» امروز بیشترین تاثیر در روند نزولی  شاخص کل را داشت.

پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با معاملات بورس اظهار کرد: از روز گذشته پیش‌بینی می‌شد که بازار روز سه‌شنبه را به صورت متعادل و کمی ریزشی به پایان برساند و امروز هم شاهد همین مسئله بودیم که البته این مسئله اصلا ناامیدکننده نیست.

وی در توضیح خود تصریح کرد: در حال حاضر، برخی از ابهامات در بازار سرمایه وجود دارد که باعث شده است بسیاری از سهامداران به همین دلایل سعی کنند تا از بازار خارج شوند چراکه ضررهای پیش از این، آن‌ها را به سطوح آورده و می‌خواهند جلوی ضرر بیشتر را بگیرند و با این روش، از بازار خارج شوند، اما باید گفت علت ریزشی شدن بازار پایین آمدن اندک دلار بود که انتظارات تورمی را کاهش می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: وضعیت فعلی نمایانگر یک وضعیت نوسانی است و این شرایط هم به دلیل نبود نقدینگی در بازار است بنابراین توقع حرکت‌های ۲۰، ۳۰ درصدی را نمی‌توانیم داشته باشیم.

نوروزی مطرح کرد: در حال حاضر با وجود روند نوسانی بازار با بالا رفتن قدرت نقدشوندگی، خارج شدن از یک سهم آسان‌تر شده است. به همین دلیل است که سهامداران به فکر فروش افتاده‌اند، اما درباره معاملات فردا باید به این مسئله اشاره کرد که بازار فردا وارد ریسک آخر هفته می‌شود و با توجه به دور شدن از دور مذاکرات برجامی، انتظار افزایش زیاد از شاخص کل نمی‌رود، اما سهام شاخص‌ساز هم به اصلاح بیشتر در بازار نیاز دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت‌های جهانی فلزات اساسی و نفت در حال افزایش هستند و با توجه به اینکه واکسیناسیون کرونا در اقصی نقاط جهان در حال انجام شدن است، انتظار تبادلات بیشتر با کشورهای دیگر وجود دارد. قیمت فولاد در بازارهای اصلی یعنی چین و آمریکا به بالاترین سطوح خود رسیده است بنابراین شرکت‌های فولادی و نفتی می‌توانند سوددهی خوبی را برای سهامداران کسب کنند.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 17425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha