ربات هوش مصنوعی خودش دویدن را یاد گرفت

محققان دانشگاه اورگان با استفاده از ابزار هوش مصنوعی به رباتی به نام کیسی امکان دادند تا خودش نحوه دویدن را یاد بگیرد و مسیری ۵ کیلومتری را با سرعت طی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، سابقه طراحی و ساخت ربات یادشده به چهار سال قبل باز می گردد و وظیفه آن حمل بار و بسته‌های مختلف از درون خودروهای ون به درب منازل بوده است.

این ربات دوپا با سرعت کم حرکت می کرده و تا به حال دویدن را تجربه نکرده بود. از جمله مزایای ربات یادشده امکان حرکت در باران و برف و پیمایش آهسته در مناطق باز بوده است.

پژوهشگران سرانجام تصمیم گرفتند تا از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش مهارت‌های کیسی استفاده کنند و این ربات با استفاده از الگوریتم‌های مذکور آموخت چگونه زانوهای خود را بیشتر خم کند تا بتواند راحت تر بدود و در عین حال تعادلش را حفظ کند.

البته ساخت ربات‌های دونده پدیده جدیدی نیست و از سال ۲۰۰۴ به این سو ربات‌هایی تولید شده‌اند که با سرعتی بین ۴ تا ۱۱ کیلومتر در ساعت می‌دوند. اما خودآموزی دویدن توسط یک ربات پدیده نسبتاً تازه ای است. کیسی در جریان طی مسیر ۵ کیلومتری در محوطه دانشگاه اورگان دو بار به علت گرم شدن بیش از حد قطعات رایانه‌ای زمین خورد. اما در نهایت این مسیر را در عرض ۵۳ دقیقه و ۳ ثانیه طی کرد.

۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
کد خبر: 18100
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha