مهم‌ترین اخبار بورسی ۹ مرداد / سیگنال رئیس سازمان بورس درباره فروش سهام عدالت

بازار سهام در هفته گذشته با روند متعادلی پیش رفت و شاخص کل بورس در پایان هفته به یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید. اما امروز کدام خبرها روند بازار سرمایه را تغییر می‌دهند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سهام در هفته گذشته با روند متعادلی پیش رفت و شاخص کل بورس در پایان هفته به یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید. کارشناسان بازار سهام پیش‌بینی کرده‌اند در دومین هفته مرداد ماه در برخی از روزها شاهد اصلاح در بازار خواهیم بود. اما برخی دیگر از آنها متعقدند بورس با روندی مثبت و متعادل پیش‌خواهد رفت. اما امروز کدام خبرها  ممکن است روند بازار سهام را تغییر دهند؟

_ بیست و یکمین مرحله یارانه معیشتی و آخرین یارانه نقدی دولت دوازهم ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۱۰ مرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

_ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون برخی گروه‌های شغلی پر خطر و همچنین بیماران دیابتی در کشور علیه کرونا خبر داد.

_ رئیس جمهور منتخب نسبت به طرح محدودسازی فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی امروز ابزار کار مردم شده است، آیا کسی می‌آید محل درآمد مردم را تعطیل کند.

_ روز گذشته، نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ اعلامی ۲۴۴۹۹ تومان ثبت شده است.

_ هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۴۶۰هزار و ۹۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

_ رؤسای انیستیتوی پاستور ایران و فینلای کوبا اعلام کردند که ۱۲۰ هزار دز واکسن تولید مشترک دو کشور تحویل وزارت بهداشت شده است و از این هفته، وارد واکسیناسیون عمومی می‌شوند.

_ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، یکی از برنامه‌های قطعی این سازمان را افزایش دامنه نوسان اعلام کرد و گفت: توصیه ما به مردم این است که سهام عدالت یک دارایی ارزشمند است؛ تا حد امکان از فروش آن منصرف شوند.

_ هر قطعه سکه طرح جدید در روزهای گذشته به ۱۱ میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسید.

_نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد هدف از گفتگوهای برجامی وین تنها احیای این توافق به شکل اولیه و اصلی آن است، نه چیزی بیشتر یا کمتر.

_ قیمت نفت خام پس از جهش ۱٫۷۵ درصدی در روز گذشته، ۱۲ سنت معادل ۰٫۲ درصد کاهش یافت و به قیمت ۷۵ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 18195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha