شش راهکار برای این که حال خود را عالی کنیم

در زندگی گاهی اتفاقات ناخوشایندی می‌افتد و حال خوب ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم روحیه خود را بهبود ببخشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از Psychology Today، چند نکته کلیدی در خصوص روحیه و چگونگی بهتر کردن آن وجود دارد:
• وقتی فردی احساس ناراحتی می‌کند، راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها خلق و خویش را بهبود ببخشد.
• داشتن شفقت به خود و تمرین قدردانی می‌تواند کمک کننده باشد.
• همچنین ممکن است افراد از توجه به احساسات مثبت و کم کردن تمرکز روی احساسات منفی سود ببرند.

زندگی همیشه آسان نیست. گاهی اوقات اتفاقات بدی رخ می‌دهد و روحیه مان را خراب می‌کند. بعضی مواقع، تصمیماتی می‌گیریم که حال خوش ما را از بین می‌برند. زمان‌هایی هم وجود دارد که ما بدون هیچ دلیل مشخصی احساس بدی داریم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که می‌خواهیم احساس بهتری داشته باشیم، اما نمی‌دانیم چگونه این کار را انجام دهیم.

خوشبختانه، تحقیقات روانشناسی راه‌هایی را به ما نشان داده است که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها روحیه مان را تقویت کنیم. در اینجا چند مورد از این راهکارها را معرفی می‌کنیم.

۱. تمرین شکرگزاری کنید

چند راهکار برای این که حال خود را عالی کنیم

یکی از بهترین راه‌ها برای شروع سریع‌تر احساس بهتر داشتن، تمرین قدردانی است. می‌توانید یک دفتر یا لیست قدردانی برای خود داشته باشید. این فعالیت‌ها می‌تواند منجر به افزایش سریع مثبت نگری شود.

۲. نسبت به خود رحم و شفقت داشته باشید

چند راهکار برای این که حال خود را عالی کنیم

شفقت به خود اغلب می‌تواند به ما کمک کند احساس بهتری نسبت به خود داشته باشیم. وقتی با خود بهتر رفتار کنیم، افکار، احساسات و رفتارهای خود را قضاوت نمی‌کنیم. شما می‌توانید با نوشتن یک نامه دلسوزانه برای خود که یادآورهمه صفات خوبتان است و با شما مهربانانه رفتار می‌کند، شفقت خود را تقویت کنید.

۳. اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

چند راهکار برای این که حال خود را عالی کنیم

هنگامی که اعتماد به نفس داریم، به احتمال زیاد اقدامات لازم را برای بهبود زندگی خود انجام می‌دهیم. در نتیجه، داشتن روحیه بهتر راحت‌تر است. ممکن است بتوانیم با یادآوری نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت خود، اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؛ بنابراین به جلو پیش روید و به نقاط قوت خود فکر کنید. لازم نیست این نقطه قوت، چیز بزرگی باشد. شاید شما آشپز خوبی هستید، در بازی‌های ویدئویی مهارت دارید یا تخیل خوبی دارید.

۴- برای خود نامه‌ای بنویسید با عنوان "هر چه زودتر بهتر شو"

چند راهکار برای این که حال خود را عالی کنیم

تحقیقات نشان می‌دهد که نگاه به وضعیت فعلیمان از نقطه دیگری در زمان می‌تواند احساسات منفی فعلی ما را کاهش داده و حال ما را بهتر کند؛ بنابراین اگر تجربه جدایی یا رویداد دشوار دیگری را داشته اید که روحیه شما را خراب کرده است، نوشتن نامه‌ای برای خودتان از زمانی در آینده مفید خواهد بود. به خود بگویید "به زودی احساس بهتری پیدا می‌کنی" و در مورد تمام کارهای بزرگی که پس از گذراندن این دوران چالش برانگیز می‌خواید انجام دهید بنویسید.

۵. سعی کنید به نکات مثبت توجه کنید

چند راهکار برای این که حال خود را عالی کنیم

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که جلب کردن توجه به نکات مثبت و دورکردن آن از موارد منفی، باعث بهبود رفاه ما می‌شود. به عنوان مثال، اگر شغلی را از دست بدهیم، ممکن است با خودمان بگوییم: "من بسیار خوش حالم که خانواده و دوستانم را دارم تا از من حمایت کنند. "

۶. به تصاویر مثبت نگاه کنید

چند راهکار برای این که حال خود را عالی کنیم

همه علوم برای کمک به ما در یادگیری استراتژی‌ها برای بهتر شدن حالمان بسیار مفید هستند. اما گاهی اوقات ما فقط می‌خواهیم به چیزهای خنده دار یا زیبا نگاه کنیم، غیر از این است؟! (در واقع علمی وجود دارد که نشان می‌دهد تصاویر مثبت خلق و خوی ما را بهتر می‌کنند.) گاهی اوقات زمانی که احساس ناراحتی می‌کنیم، می‌توانیم به مغزمان استراحت دهیم. به فیلم‌های گربه‌های ناز و بانمک در شبکه‌های مجازی نگاه کنیم و اجازه دهیم روحیه مان از این طریق بهبود یابد.

حرف پایانی
اگر روحیه تان بد است، کارهایی وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها احساس بهتری پیدا کنید. می‌توانید نکات ارائه شده در این جا را امتحان کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که با خودتان ملایم هستید و برای خود وقت می‌گذارید.

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 18402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha