کودکی که بعد از هر عطسه یک دنده اش می‌شکند

کودکی انگلیسی به بیماری نادری مبتلا است که پس از هر فعالیتی هرچند کم، استخوان هایش می شکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ۲۴.ae؛ اخیرا یک مادر بریتانیایی بعد از مراجعه کودک خود به بیمارستان متوجه شد پسرش به نام لینکلن گش از یک بیماری نادر رنج می‌برد.

پزشکان پس از بررسی کودک انگلیسی بیماری او را «osteogenesis imperfecta»تشخیص دادند؛ این بدان معناست که استخوان‌های وی آنقدر شکننده هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را در فعالیت‌های روزانه شکست. بر اساس آزمایش‌های پزشکان تاکنون جمجمه، بازو و قسمتی از ستون فقرات  این کودک ۶ ساله تنها با زمین خوردن یا خزیدن روی زمین شکسته است. روز جمعه آماندا مادر لینکلن فاش کرد که ویلچری که او در همه جا بجز خانه‌اش استفاده می‌کند، برای این پسر بچه، بسیار کوچک شده و خانواده در تلاش برای جمع آوری ۳۰۰۰ پوند (۳۷۵۰ دلار) برای خرید یک چرخ جدید و تخصصی هستند.آماندا، می‌گوید: "به عنوان یک مادر،دیدن حال لینکل بسیار سخت است."

بر اساس گزارش‌ها، این بیماری ارثی بر اثر از بین رفتن کلاژن موجود در استخوان ایجاد می‌شود. گفته شده  بیمارانی که از این بیماری رنج می‌برند معمولاً به جراحی‌های مکرر عمده‌ای نیاز دارند تا میله‌های فلزی را برای حمایت از آن‌ها در استخوان خود قرار دهند. به همین علت در زیر پوست ریه، این کودک انگلیسی "کاتتر بندری" قرار دارد تا به درمان او کمک می‌کند. به نوشته روزنامه بریتانیایی میرور، خانواده وی تاکنون توانسته اند ۷۵۰ پوند (۹۴۰ دلار) برای خرید ویلچر جمع آوری کنند. این خانواده در ۱۸ سپتامبر برای جمع‌آوری پول بیشتر قرار است در نزدیکی خانه خود مهمانی خیریه‌ای برگزار کنند.

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 19949
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha