بابا جام داد!/ آیا محمد بنا در اوج خداحافظی می‌کند؟ + فیلم و عکس

انتشار ویدیویی احساسی از بابک بنا تنها پسر محمد بنا در خلال مسابقات جهانی اسلو نروژ نشان داد آقای خاص کشتی فرنگی مثل همیشه برای اقتدار تیم ملی از جان و دل مایه گذاشته و شاید لازم باشد از این ‍‍پس بیشتر به امور شخصی اش بپردازد.

گروه ورزش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی کشتی فرنگی ایران یک بار دیگر با محمد بنا، در قله افتخارات خود ایستاد تا بعد از کسب رکورد ۳ مدال طلا در الم‍پیک ، لندن این بار در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ؛ با کسب رکورد ۴ مدال طلا در یک مسابقه جهانی و ایستادن روی سکوی دوم جهان توانمندی های خود در هدایت کشتی فرنگی ایران را ثابت کند. 
بی شک خلق صحنه های جذاب شادمانی و دور افتخار محمد بنا با شاگردان افتخارآفرینش در این مسابقات باعث شد تا قاب جذاب لبخند این مربی محبوب کشتی فرنگی جای اپیزودهای دردناک اشک و گریه او بعد از المپیک ریو را بگیرد. افزون بر این شایستگی های او وقتی بیشتر به چشم آمد که مقام معظم رهبری در متن پیام تبریک خود صراحتا به مربی قهرمانان کشتی فرنگی اشاره کرده اند. 

تشکر رهبر انقلاب از موفقیت ورزشکاران ایرانی/ آفرین بر پهلوانان کشتی فرنگی ایران و مربی آنان

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آفرین بر پهلوانان کشتی فرنگی کشور و مربی آنان که همه به‌ویژه جوانان را شاد کردند. ان‌شاءالله موفق باشید.

سیدعلی خامنه‌ای


آقای خاص کشتی فرنگی ایران و یا معمار کشتی فرنگی ایران القابی است که به درستی در طول سالهای اخیر به این مربی سرشناس کشتی داده شده است و شهرت و محبوبیت کم نظیر او که ناشی از عملکرد درخشان او و تعصب مثال زدنی اش بوده است. در این میان اما ضعف مشهود جسمانی محمد بنا در طول سالهای اخیر به خصوص پس از بازگشت مجدد به راس کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۸، نکته ای است که از دید رسانه ها مغفول مانده. محمد بنا در طول سالهای اخیر به شکل ملموسی لاغرتر شده و  تغییر در خلق و خوی او کاملا دیده می شود. او حالا به وضوح گوشه گیرتر شده و شور و هیجان کمتری نسبت به گذشته دارد.  اگرچه درگذشت پدر و مادر وی همچنین ابتلا به بیماری کرونا در این تغییر بی تاثیر نیست، اما فراموش نکنیم که آقای خاص کشتی فرنگی ۶۴ سال سن دارد و قطعا حجم بالای فشار ناشی از حضور مداوم در اردوی تیم ملی و دوری از خانواده، همچنین بار مسوولیت سنگین هدایت تیم ملی، چالش تغییرات در فدراسیون و اختلافات کاری و همچنین فاصله بین تغییر نسل کشتی فرنگی که به رکود مقطعی پس از ریو ۲۰۱۶ منجر شد، نگرانی ها نسبت به سلامتی این نایب قهرمان سابق جهان و سرمربی ‍پرافتخار کشتی فرنگی را افزایش می دهد. 
اما بهترین اتفاق زندگی محمد بنا تولد تنها پسر او بود که طی سالهای اخیر اتفاق افتاد و روحیه و انرژی مضاعفی به آقای خاص داد. محمد بنا که اصالتا تهرانی و زاده محله دولاب تهران است به یاد قهرمان فقید کشتی فرنگی ایران بابک قربانی، نام بابک را برای پسرش انتخاب کرد . پسری که در سالهای اخیر مردم او را حداقل در فرودگاه در آغوش پدر در مراسم استقبال دیده اند.
در جریان  مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ؛درست وقتی که محمد بنا با میثم دلخانی در حال دور افتخار با پرچم بود، همسر آقای خاص کشتی فرنگی ویدیویی بی نظیر و احساسی از واکنش بابک بنا به تصویر پدر را ثبت و منتشر کرد که نشان می دهد بابک بنا بیقرار پدر است و دوری طولانی مدت محمد بنا از خانواده مخصوصا در روزهای پایانی او را حسابی دلتنگ کرده است. ویدیویی که نشان داد محمد بنا علاوه بر سلامتی خود موضوعات شخصی دیگری را هم به عنوان اولویت های اصلی و ضروری پیش رو دارد. 


البته بسیاری بر این باور بودند که محمد بنا بعد از موفقیت چشمگیر در المپیک توکیو از هدایت تیم ملی کشتی فرنگی خداحافظی خواهد کرد که اینگونه نشد اما بعد از افتخارآفرینی بی نظیر در اسلو و در جریان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ؛ دوباره به نظر می رسید که این دفعه دیگر محمد بنا در اوج از کشتی خداحافظی خواهد کرد و با کمی فاصله نسبت به جایگاه سرمربیگری تیم ملی کشتی هم وقت بیشتری برای خود و خانواده خواهد داشت و هم از جایگاهی فراتر از سرمربی، به امور کشتی خواهد پرداخت. 
اگرچه فعلا این اتفاق نیافتاده و حتی شنیده می شود که آقای خاص کشتی فرنگی حالا که ترکیب قدرتمندی از کشتی گیران جوان و مدعی در اختیار دارد سودای المپیک پاریس را در سر می‌پروراند، اما تحرکاتی که قبل از مسابقات جهانی صورت گرفت از جمله کناره گیری قهرآمیز امید نوروزی از همکاری با فدراسیون کشتی و مصاحبه اخیر او نشان می دهد احتمال جابجایی صلح آمیز در کشتی فرنگی وجود دارد .

   ‌

برنامه کامل مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

‌رده‌بندی تیمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱ (زبانه Greco-Roman)

۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 20882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha