افزایش ۳۰ درصدی متقاضیان اجناس دست دوم/ بازار سمساری‌ها مطلوب نیست

رییس اتحادیه‌ سمساران و امانت‌فروشان اظهار داشت: برآورد ما این است که حدود ۳۰ درصد افزایش تقاضا برایاجناس دست دوم داشتیم. فروش نیز به خاطر افزایش قیمت کالای نو کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، داوود عبدالهی‌فرد، رییس اتحادیه‌ سمساران و امانت‌فروشان، در مورد روند خرید و فروش کالای دست دوم اظهار داشت:‌ امروز متقاضی کالای دست دوم بدلیل گرانی کالاهای نو افزایش داشته و قیمت این کالاها هم افزایش پیدا کرده است. متقاضی زیاد اما فروش کم شده است حتی جنس خوب هم کاهش داشته و اجناس نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

وی ادامه داد: در گذشته افراد چندسالی از یک کالا را استفاده و بعدا آن را تعویض می‌کردند و دنبال تنوع در زندگی خود بودند اما امروز به علت افزایش قیمت‌ها و گرانی، ترجیح می‌دهند به دنبال تهیه‌ مایحتاج و ضروریات زندگی خود باشند، برای همین سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند از یک کالای سالم بهره‌برداری کنند، به همین علت فروش کم شده است.

رییس اتحادیه‌ سمساران و امانت‌فروشان در پاسخ به سوالی در مورد برآورد از میزان افزایش متقاضیان کالاهای دست دوم گفت:‌ به طور دقیق آماری از اینکه چه مقدار افزایش تقاضا رخ داده، نداریم. اما برآورد ما این است که حدود 30 درصد افزایش متقاضی کالای دست دوم داشتیم. در مورد لوازم خانگی نیز افزایش تقاضا رخ داده است.

عبدالهی فرد در پایان افزود:‌ کرونا روی همه‌ صنوف تاثیر گذاشته است، خیلی کمتر به مغازه‌ها مراجعه می‌کنند و داد و ستدی هم چندان صورت نمی‌گیرد. خیلی از فروشندگان که بیشتر خانه‌داران هستند افراد را کمتر به خانه‌هایشان راه می‌دهند چون می‌ترسند که همکاران من ناقل کرونا باشند. در مجموع بازار سمساری‌های مطلوب نیست البته صنف ما فقط فروردین ماه تعطیل بود و بقیه روزها کار جریان داشت.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 3620
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha