جزئیات اولین خودروی ایرانی-چینی لو رفت

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نتایج سفر ابراهیم رئیسی به چین گفت: باتوجه‌ به تأکید رئیس‌جمهور، توافقات و قراردادهای این سفر طی دو ماه آینده وارد فاز اجرایی می‌شود و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور بروز خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علیرضا پیمان‌پاک تصریح کرد: بخشی از این مذاکرات مربوط به حوزه معدن بود؛ از آن‌جایی که چین یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان محصولات معدنی است، توافقاتی در خصوص توسعه معادن و استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژیک چین گرفته شد؛ همچنین در حوزه صنعت خودرو توافق برای همکاری مشترک جهت انتقال تکنولوژی، افزایش کیفیت و راندمان و همچنین تأمین قطعات صورت گرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به تأکیدات و پیگیری‌های رئیس‌جمهور این توافقات و قراردادها طی دو ماه آینده وارد فاز اجرایی می‌شود و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور بروز خواهد یافت.

همکاری ایران و چین در صنایع خودروسازی گسترش می‌یابد

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه یکی از موضوعات این توافق‌ها، ارتقای کیفیت موتور و تجهیزات خودرو با همکاری مشترک برندهای بزرگ و بروز چینی است، گفت: در خصوص تولید مشترک خودرو با شرکت‌های چینی قرار بر آن شد تا دو ماه آینده شرکت‌های خودروساز داخلی و چینی برنامه‌ریزی جامع و مشخصی را انجام دهند و فرایند همکاری تولید مشترک خودرو در ایران را طراحی نمایند؛ بنابراین در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم محصولات باکیفیت و دارای فناوری بالا را در کشور مورد استفاده قرار دهیم.

جزئیات توافق با چین به‌علت دشمنی غرب فعلاً رسانه‌ای نمی‌شود

وی ابراز کرد: بخش عمده‌ای از توافقات خودرویی وارد فاز اجرایی شده‌اند؛ اما ازآن‌جایی که این توافقات محرمانه هستند و این مذاکرات و توافقات توسط غربی‌ها رصد می‌شد، تأکید بر آن است که مفاد این توافقات محرمانه باشند تا فرایندهای آن وارد فاز اجرایی شود و مردم تا چهار ماه آینده آثار آن را مشاهده کنند.

۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 39543
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha