ریزش دلار به پایین‌ترین قیمت در ۳ ماه گذشته/ کف‌شکنی‌ها تمامی ندارد

قیمت دلار تلگرامی با ورود به کانال ۴۷ هزار تومان به کمترین میزان در سه ماه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار ایبِنا؛ قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی با سقوط به کانال ۴۷ هزار تومان، به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه اخیر رسیده است. آخرین بار ۲۸ اسفند ماه پارسال دلار با این نرخ قیمت‌گذاری شده بود.

بررسی‌های میدانی از بازار ارز فردوسی هم حاکی از آن است که خریداران میدان را خالی کرده و کسی حتی با نرخ ۴۶ هزار تومان حاضر به خرید دلار نیست.

در این بین پیش‌بینی‌ها از استمرار ریزش دلار و رسیدن به نرخ مرکز مبادله یعنی ۴۱ هزار تومان حکایت دارد.

یکی از دلایل مهم ریزش اخیر، راه‌اندازی مرکز مبادله ایران است که با تأمین نیازهای ارزی خرد و کلان، بازار غیررسمی را از رونق انداخته است.

با گذشت تنها ۳ ماه از راه‌اندازی مرکز مبادله، بیش از ۱۰ میلیارد دلار حواله ارزی برای تأمین نیاز واردکنندگان عرضه شده است. میزان اسکناس ارز ارائه شده در تالار خدماتی مرکز برای تأمین نیازهای خرد هم از ۱۱۰ میلیون دلار عبور کرده است.

به گفته کارشناسان، دیپلماسی فعال اقتصادی و سیاسی دولت سیزدهم، سفر اخیر سلطان عمان به تهران، ترمیم روابط با عربستان و مصر و زمزمه‌های پیرامون توافق هسته‌ای، از جمله دلایل سیاسی شرایط کنونی است.

همچنین دسترسی ایران به پول‌های مسدودشده در عراق و حق برداشت ویژه ۶.۷ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول از دیگر دلایل سقوط دلار است.

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
کد خبر: 43626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha