روند صعودی بورس با رشد ۶ هزار واحد ادامه یافت

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۳۱ خرداد) با ۶ هزار و ۹۴۰ واحد افزایش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۷۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۲۶۸ واحد افزایش به ۷۴۶ هزار و ۱۳۴ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۲۲۱ واحد رشد به ۴۳۳ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۳۷۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال معامله شد.

معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۳۶ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۹۶۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۴۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۲۱ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۸۰ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۳۰۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۶۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۳۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۴۴ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، سیمان اصفهان (سصفها)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، گروه دارویی برکت (برکت)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۸۰ واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۹۹۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۳۱۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۸۶۱ هزار و ۴۷۹ نوبت بود.

مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پلیمر آریاساسول (آریا)، نفت ایرانول (شرانل)‌ و بانک دی (دی) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و پتروشیمی تندگویان (شگویا)‌ با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 43993
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha