گران‌فروشی مرغ این بار در میادین میوه و تره‌بار + تصویر

درحالی که آخرین قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۷۳ هزار تومان است اما در میادین میوه و تره بار این محصول با قیمت ۷۵ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حالی که قیمت مرغ در بازار رو به کاهش است و از قیمت‌های هفته قبل خود عبور کرده است قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار بالاتر از نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد.

آخرین قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۷۳ هزار تومان است اما در نرخ نامه میادین میوه و تره بار ۷۵۹۰۰ تومان درج شده است که حدود سه هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب خود است.

بر اساس پیگیری هایی که از وزارت جهاد کشاورزی به عمل آمده اعلام شد که آخرین نرخ مصوب مرغ همان ۷۳ هزار تومان بوده و فروش بالاتر از این رقم غیرقانونی است.

به این نکته نیز اشاره شده که مرغداران در دیداری با سرپرست وقت قبلی وزارت جهاد کشاورزی توافقی برای افزایش تا ۷ درصدی قیمت مرغ در صورت تغییر قیمت و نوسان در بازار نهاده داشت که درحال‌حاضر این توافق مورد پذیرش نیست زیرا هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی نیازمند مصوبه ستاد تنظیم بازار است.

بنابر این گزارش مشاهدات میدانی جدید نشان می‌دهد که مرغ در تهران در محدوده ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد هرچند هنوز قیمت این محصول در برخی مرغ فروشی‌ها بالاتر است.

مرغ در هفته‌های قبل با افزایش قیمت بی‌سابقه مواجه بود به طوری که از ۱۰۰ هزار تومان نیز عبور کرده بود.

قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 45989
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha