فوری: رونالدو، نیمار و بنزما به ایران می‌آیند!

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار نمایندگان ایران و عربستان به صورت رفت و برگشت و در زمین یکدیگر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بالاخره و پس از هفت سال، قانون برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف لغو شد و اکنون تیم های دو کشور می توانند در زمین خود، پذیرای طرف مقابل باشند. این خبری است که به صورت رسمی توسط AFC تأیید و از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا اعمال می شود.

در بیانیه رسمی که در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا و با تیتر "بازی‌های تیم های ایرانی و عربستانی به صورت خانگی و خارج از خانه برگزار می‌شود" منتشر شده، آمده است:

کنفدراسیون فوتبال آسیا با خوشحالی تایید می کند که تمامی مسابقات بین تیم های ملی و باشگاه های فدراسیون های فوتبال عربستان (SAFF) و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران (FFIRI) به صورت رفت و برگشت برگزار می شود.

این پیشرفت مثبت به دنبال توافقی پیشگامانه بین فدراسیون های دو کشور انجام و امروز به AFC ابلاغ شده است.

1913121

قبل از توافق امروز بین دو اتحادیه عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، طبق تصمیم کمیته مسابقات و کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۶، تمامی مسابقات بین تیم های ایرانی و عربستانی در سطح ملی و باشگاهی در مکان های بی طرف برگزار می شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا از این حرکت تاریخی استقبال می کند زیرا نشان دهنده تعهد فدراسیون های ایران و عربستان به تقویت روابط نزدیکتر بین جوامع فوتبالی مربوط به خود است که به باشگاه ها اجازه می دهد مسابقات را در زمین خود میزبانی کنند و از استادیوم های خارج از خانه در کشور طرف مقابل بازدید کنند، مسئله ای که به ایجاد یک تجربه جذاب تر و هیجان انگیز برای طرفداران و بازیکنان به طور یکسان کمک می کند.

هواداران پرشور در سراسر عربستان سعودی، ایران و کل آسیا اکنون می توانند منتظر فصل جدید و هیجان انگیزی در فوتبال باشگاهی و ملی باشند، زیرا تیم های ایرانی و عربستانی با روحیه رقابت و رفاقت مبارزه می کنند.

1913119

با توجه به اینکه بازی های خانگی و خارج از خانه فصل ۲۰۲۳/۲۴ لیگ قهرمانان آسیا بین باشگاه های ایرانی و عربستانی از ۱۹ سپتامبر آغاز می شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور کامل متعهد به تضمین ایمنی و امنیت همه طرف های درگیر در این مسابقات است، در حالی که تأییدیه‌های لازم کمیته‌های مربوطه AFC را تضمین می‌کند.

بدین ترتیب دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. حضور ستاره های مطرح تیم های سعودی از جمله رونالدو، نیمار، بنزما و سایرین در ایران، منوط به تجهیز استادیوم های آزادی و نقش جهان به استفاده از فناوری کمک داور ویدویی (VAR) است.

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 46669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایران من IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      0 0
      بابا رونالدو هم یه انسان هوشمنده مثل بقیه زندگی میکنه میمیره حالا ما آنقدر دست وپا خودمان گم‌کردیم چه خبره