بانک مرکزی  ۲۵۰ میلیون دلار برای واردات خودروهای نو تخصیص داد

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار برای واردات خودروهای نو اختصاص یافته و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر در مرحله تخصیص است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علی جدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نشست اخیر کمیسیون صنایع و معادن درباره بررسی آخرین وضعیت واردات خودرو، بیان کرد: بر اساس گزارشی که در جلسه ارائه شد تعرفه واردات خودروهای برقی صفر و خودروهای هیبریدی ۱۵ درصد لحاظ شده است و تسهیلاتی برای واردات این خودروها برای حوزه تاکسیرانی پیش بینی شده تا حجم بالایی وارد شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده، تاکنون حدود ۲۵۰ میلیون دلار برای واردات خودروهای نو تخصیص داده شده است. ۲۰۰ میلیون دلار دیگر نیز در مرحله تخصیص است. بانک مرکزی نیز اعلام کرده برای تخصیص این مبلغ مشکلی ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آیین نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت به تصویب رسیده است ولی مشروط به نظر بانک مرکزی برای تامین ارز است، تصریح کرد: جلسه بعدی کمیسیون صنایع با بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز واردات خواهد بود. به احتمال قوی این جلسه هفته بعد تشکیل می شود تا با حضور بانک مرکزی تکلیف روشن شود و به وزارت صمت برای تامین ارز واردات خودرو کمک کنیم.

۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 49080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha