لیست بدهکاران بزرگ ۱۲ بانک منتشر شد + لینک

بانک مرکزی لیست ابربدهکاران بانکی را در سه حوزه تسهیلات جاری، غیرجاری و اشخاص مرتبط تا پایان اسفند به‌روزرسانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بانک مرکزی لیست ابربدهکاران بانکی را در سه حوزه تسهیلات جاری، تسهیلات غیرجاری و تسهیلات اشخاص مرتبط تا پایان اسفند به‌روزرسانی کرده است. البته فعلاً اطلاعات دوازده بانک و مؤسسه اعتباری منتشر شده است: بانک‌های آینده، خاورمیانه، شهر، کارآفرین، کشاورزی، گردشگری، مسکن، ایران و ونزوئلا، توسعه تعاون، سرمایه، مؤسسه اعتباری ملل و پست‌بانک.

مجموعه فایل‌های مربوط به لیست دریافت‌کنندگان تسهیلات جاری کلان برای هر بانک در این لینک قابل مشاهده است. منظور از تسهیلات جاری، مطالباتی است که پرداخت اصل و سود تسهیلات و یا بازپرداخت اقساط در سررسید صورت گرفته و یا حداکثر از سررسید آن دو ماه گذشته است.

بخش مهم‌تر اطلاعات ابربدهکاران بانکی، لیست بدهکارانی است که تسهیلات غیرجاری به نام آن‌ها ثبت شده است. این لیست‌ها در این لینک در دسترس‌اند. «تسهیلات غیرجاری» شامل مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول است و به طور خلاصه مطالباتی را شامل می‌شود که از تاریخ سررسید اصل و سود تسهیلات و یا تاریخ قطع پرداخت اقساط بیش از دو ماه گذشته باشد. بنابراین دریافت‌کنندگان این تسهیلات نه‌تنها به مبالغ بالای وام بانکی دسترسی داشته‌اند، بلکه بازپرداخت‌های لازم را در سررسید انجام نداده‌اند.

بخش مهم دیگر به تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط بانک‌ها مربوط می‌شود که به‌روزرسانی اسفندماه آن در این لینک قابل مشاهده است. اشخاص مرتبط، اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که به واسطه مالکیت، مدیریت و یا نظارت بتوانند به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر تصمیم‌گیری‌های بانک مؤثر واقع شوند و آن را تبدیل به منبع تامین مالی ترجیحی خود بکنند. تسهیلات غیرجاری و مطالبات بانک‌ها از اشخاص مرتبط از جمله مهم‌ترین عوامل ریسک بالای ترازنامه بانک‌ها در نظام بانکی ایران هستند.

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 54076
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha