امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد/ پنج بانک به شبکه پیوستند

طبق اعلام معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی، امکان پرداخت پول از طریق موبایل به جای استفاده از کارت در کشور عملیاتی شده است و در حال حاضر پنج بانک به این شبکه پیوسته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، معاون فناوری‌های نوین بانک‌مرکزی از عملیاتی شدن قابلیت NFC یا ارتباط از نزدیک با استفاده از تلفن‌های همراه توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی در سال جاری تکمیل پروژه پرداخت‌های مبتنی بر NFC است که در سال ۱۳۹۹ تحت عنوان پروژه کهربا از آن رونمایی شد و برای ارائه آن به مردم، نیاز به همکاری بانک‌ها بود.

محرمیان افزود:‌ در حال حاضر کارت‌های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده و بانک‌های دیگر نیز در حال پیوستن به این پروژه هستند و مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های کارتخوان، بدون استفاده از رمز با کاربری آسان تر و امنیت بیشتری پرداخت‌های خود را انجام دهند.

مهران محرمیان خاطر نشان کرد:‌ با عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

طبق اعلام بانک مرکزی، قابلیت‌ (Near Field Communication) NFC یا «ارتباط حوزه نزدیک» یک ارتباط کوتاه‌ برد است که به گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ... اجازه می‌دهد به‌راحتی داده‌ها را با سایر دستگاه‌های مجهز به NFC به اشتراک بگذارند.

در این حالت بین کارت یا دستگاه مجهز به NFC (برای مثال موبایل) با دستگاه NFC خوان ارتباط برقرار می‌شود. دستگاه‌های NFC خوان معمولا برای تبادل اطلاعات رادیویی به کار گرفته شده در ارتباط میدان نزدیک با کارت یا گوشی طراحی شده‌اند.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 54332
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha