پخش زنده بازی تیم های ملی کلمبیا - برزیل در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛ بامداد فردا ساعت ۳:۳۰ + لینک

تیم های ملی کلمبیا و برزیل امشب در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هم می روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، امشب در قاره آمریکا هم مسابقات متعددی انجام می شود .

لینک پخش زنده بازی تیم های ملی کلمبیا و برزیل بامداد فردا ساعت ۳:۳۰

همان‌طورکه مطلع هستید، جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا قرار است برای نخستین‌بار با حضور ۴۸ تیم به انجام برسد. اضافه‌شدن ۱۶ تیم به این رویداد مهم باعث شده تا نمایندگان هر قاره از جمله قاره کهن افزایش پیدا کنند. آسیا در جام بیست‌وسوم، هشت نماینده مستقیم دارد و یک تیم هم در پلی‌آف بین‌قاره‌ای حاضر خواهد شد و این یعنی حضور در این تورنمنت بزرگ دیگر برای مدعیان آسیایی از جمله ایران، نمی‌تواند چالش خاصی در پی داشته باشد.

در دور نخست انتخابی جام جهانی در آسیا چه گذشت؟

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره کهن در پنج مرحله برگزار می‌شود. دور نخست با حضور ۲۰ تیم به انجام رسید و تیم‌های ۲۷ تا ۴۶ رنکینگ به‌صورت رفت‌وبرگشتی و حذفی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان ۱۰ تیم افغانستان، بنگلادش، سنگاپور، یمن، میانمار، پاکستان، چین‌تایپه، اندونزی، هنگ‌کنگ و نپال به مرحله بعدی راه یافتند.

صعود از دور دوم مساوی با صعود به جام ملت‌ها

حالا نوبت به دور دوم رسیده است. ۲۶ تیم در کنار ۱۰ تیم صعودکرده قرار گرفته‌اند و قرار است شاهد ۹ گروه چهارتیمی باشیم. تیم ملی ایران در این مرحله وارد مسابقات شده و با تیم‌های هنگ‌کنگ، ترکمنستان و ازبکستان هم‌گروه است. از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی کوالیفای خواهند شد. صعودکنندگان همچنین می‌توانند خوشحال باشند که جزء حاضران قطعی در جام ملت‌های ۲۰۲۷ هم هستند.

سهمیه مستقیم آسیا در جام جهانی چگونه مشخص می‌شوند؟

۱۸ تیم راه‌یافته به دور سوم در قالب سه گروه شش‌تیمی باید به رقابت ادامه دهند. دو تیم اول هرگروه به‌صورت مستقیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ را به دست می‌آورند، اما هنوز ماجرا به پایان نرسیده است. تیم‌های سوم و چهارم هر گروه پا به مرحله چهارم انتخابی خواهند گذاشت. در آن مرحله شش تیم در دو گروه سه تیمی به‌صورت دوره‌ای، اما نه رفت‌وبرگشتی باید دو مسابقه را به انجام برسانند. صدرنشین هر دو گروه مذکور جواز حضور در جام جهانی را به دست می‌آورند تا تکلیف هشت‌تیمی که مستقیم از (AFC) راهی آمریکا، مکزیک و کانادا می‌شوند، مشخص شود.

قاره کهن در پلی‌آف بین‌قاره‌ای هم نماینده دارد

حالا باید به سراغ سهمیه آسیایی حاضر در پلی‌آف بین‌قاره‌ای برویم. در این مرحله کونکاکاف (۲)، آسیا، کونمبول، آفریقا و اقیانوسیه نماینده خواهند داشت. اما تیم آسیایی چطور باید به این مرحله قدم بگذارد؟ به دور چهارم انتخابی برمی‌گردیم. همان‌طورکه اشاره شد، صدرنشین‌های دو گروه به جام جهانی صعود می‌کنند. تیم‌های دوم دو گروه، اما باید ابتدا به‌صورت رفت‌وبرگشتی در ماه نوامبر سال ۲۰۲۵ به مصاف یکدیگر بروند. برنده آن مسابقه می‌تواند شانس خود را برای دریافت سهمیه نهم آسیا در پلی‌آف بین‌قاره‌ای امتحان کند.

۲ بازیکن اندونزی در کنار مسی!

درحال‌حاضر تنها منطقه آمریکای جنوبی و آسیا مسابقات مقدماتی جام جهانی را آغاز کرده‌اند. در کنار لیونل مسی از آرژانتین و نیکولاس دلاکروس از اروگوئه، دیماس دراجاد و رمضان سانتانا از اندونزی با سه گل آقای گل‌های انتخابی به‌شمار می‌روند. امروز دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره کهن با انجام ۱۸ بازی در ۹ گروه آغاز می‌شود. دیدارهای این مرحله در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید. با توجه به مسیری که درباره‌اش صحبت شد، تیم‌های بزرگ آسیا از جمله ایران، استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان دیگر مشکل خاصی برای صعود به جام جهانی ندارند و صعودنکردن به این تورنمنت کار بسیار سختی خواهد بود.

۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 49140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha